• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تبصره یک نماینده به وزیر کشاورزی در مورد مرغ

  • کد خبر : 31192
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
تبصره یک نماینده به وزیر کشاورزی در مورد مرغ

اکو ایران: اخیراً قیمت مرغ افزایش یافته است. موضوعی که واکنش عضو هیأت رئیسه کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس را در پی داشت. وی به وزیر جهاد کشاورزی درباره احتمال حذف مرغ از سفره مردم هشدار داد.

اکوایران: در حالی که محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی وعده ثبات قیمت مرغ در بازار را داد. در بازار مشاهده می شود که مرغ باز هم گران شده است. این اتفاق واکنش رسول فرخی میکال یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس را در پی داشت. وی اعلام کرد: تداوم بی کیفیتی در بازار مرغ و افزایش قیمت این محصول ضروری، آن را از سفره مردم دور می کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در کشور افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ و محصولات پروتئینی بوده ایم. در شرایطی که درآمد مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد کفاف مخارج زندگی روزمره آنها را نمی دهد، نوسانات متعدد قیمت گوشت، مرغ و میوه، معیشت خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی به وعده خود برای کنترل قیمت مرغ عمل کند. وزارت جهاد کشاورزی باید به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت کند که شاهد بی ثباتی قیمتی کالاهای خانگی نباشیم.

به گفته فرخی میکال، نوسانات قیمت مرغ به هر دلیلی از جمله کاهش جوجه کشی و افزایش قیمت نهاده و … قابل قبول نیست و باید بازار به سرعت ساماندهی و مدیریت شود. برای بسیاری از خانواده ها مرغ تنها منبع گوشت و پروتئین است که در نهایت با این قیمت ها از سفره ها محو می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31192

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.