• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

تأمين آب پايدار 26 شهر و روستاي چهارمحال و بختياري

  • کد خبر : 30478
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
تأمين آب پايدار 26 شهر و روستاي چهارمحال و بختياري

به گزارش اخبار اقتصادی-وزیر نیرو گفت: امروز با بهره برداری از 15 طرح در حوزه آبرسانی، آب پایدار 13 شهر اصلی و 13 مجتمع روستایی استان چهارمحال و بختیاری تأمین می‌شود.

به گزارش به گزارش اخبار اقتصادی، «علی اکبر محرابیان» امروز (پنجشنبه، 25 آبان) در دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حجم طرح‌هایی که امروز به بهره برداری می‌رسد، بی نظیر است، گفت: امروز 15 طرح در حوزه آب و تعدادی طرح هم در حوزه برق با ارزش سرمایه‌گذاری 27 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل جمع‌آوری، احداث سد، خطوط انتقال، شبکه تصفیه‌خانه، ایستگاه پمپاژ و طرح تصفیه فاضلاب از بالادست تا نقطه نهایی به صورت همزمان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سرعت تکمیل این پروژه در دولت سیزدهم 13 برابر شده است و آب پایدار برای 13 شهر اصلی و 13 مجتمع روستایی را تأمین می‌کند، تصریح کرد: این طرح آب موردنیاز حدود 50 درصد مردم استان را تأمین می‌کند البته به این معنا نیست که این جمعیت پیش از این آب نداشته‌اند بلکه آب تصفیه نشده از محل چشمه کوهرنگ برداشت می‌کردند.

محرابیان بیان کرد: امروز یک تصفیه‌خانه بسیار مدرن با کیفیت بسیار خوب و کمیت پایدار برای این منطقه تأمین می‌شود.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان گفت: طول این طرح 50 کیلومتر است و 6 شهر و 11 مجتمع روستایی را آب‌رسانی می‌کند.

وزیر نیرو ادامه داد: این طرح با مشکلاتی که داشت پیشرفت نمی‌کرد، ولی با تغییر پیمانکار و عقد قرارداد با قرارگاه خاتم این طرح سرعت گرفت و امروز با بیش از 93 درصد پیشرفت فیزیکی مرحله آب‌گیری آن کلید می‌خورد.

محرابیان بیان کرد: اشکالی که همواره در صنعت آب وجود دارد فاصله میان ساخت سد تا آب‌گیری خطوط انتقال آب است، اما در طرح سد باباحیدر همزمان با آبگیری و ذخیره، آب از طریق خطوط انتقال به خانه‌های 136 هزار نفر می‌رسد و یک رضایت عمومی ایجاد می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به تصویب طرح جامع آب استان گفت: در این سفر 117 روستا در چارچوب جهاد آبرسانی به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم مشکل تأمین آب و آبرسانی تمام روستا‌های دور و نزدیک استان برای همیشه حل شود.
منبع آریا نیوز

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30478

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.