• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

بهمن حضور غول های فناوری جهانی در عربستان سعودی

  • کد خبر : 33702
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
بهمن حضور غول های فناوری جهانی در عربستان سعودی

اکوایران: بلومبرگ در این گزارش به تحلیل حضور شرکت های خارجی در عربستان سعودی به ویژه شرکت های فناوری پرداخته است.

اخبار اقتصادی، درست مانند فوتبالیست ها، برخی از بزرگترین شرکت های جهان نمی توانند در مقابل کشش اقتصادی عربستان سعودی مقاومت کنند.

به گزارش بلومبرگ، در ادامه تلاش های عربستان برای تبدیل شدن به یک مرکز ورزشی، گردشگری، تجاری و تجاری، این کشور توانسته در موج جدیدی از سرمایه گذاری ها توجه غول های فناوری را به خود جلب کند. در حال حاضر نام هایی مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون خواهان حضور پررنگ تری در عربستان هستند و از مقامات سعودی مجوز تاسیس مراکز خود در عربستان سعودی را دریافت کرده اند.

از سوی دیگر، سیل درخواست شرکت ها برای حضور در عربستان تنها به حوزه فناوری محدود نمی شود. شرکت هایی مانند ایرباس، اوراکل و فایزر اخیرا مجوز افتتاح مراکز خود را در عربستان سعودی گرفته اند.

بخش مهمی از برنامه اقتصادی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، محدود کردن برخی از میلیاردها دلاری است که توسط دولت و شهروندان سعودی که سالانه کشور را ترک می‌کنند، خرج می‌کنند. به همین منظور، مقامات سعودی می خواهند از اعطای قرارداد به شرکت های بین المللی که مدیران اجرایی آنها به طور دائم در عربستان سعودی حضور ندارند، خودداری کنند.

به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی، محمد بن سلمان محدودیت‌های حضور مردان و زنان در مکان‌های عمومی، رانندگی زنان و سرگرمی‌های عمومی را کاهش داده است، اما سایر محدودیت‌ها باعث شده مدیران خارجی تمایلی به زندگی در این کشور نداشته باشند. . عدم.

با این حال، عنوان عربستان سعودی به عنوان بزرگترین اقتصاد منطقه و برنامه های این کشور برای سرمایه گذاری میلیاردها دلار برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و تجاری، باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در برنامه های خود در خاورمیانه تجدید نظر کنند.

اقدامات عربستان سعودی به طور گسترده توسط تحلیلگران سیاسی و تجاری به عنوان تلاشی برای رقابت با دبی، قطب اصلی تجاری خاورمیانه تلقی می شود. دبی از دیرباز به دلیل سبک زندگی و مالیات کم مورد علاقه شرکت های چند ملیتی بوده است.

جذب سرمایه گذاران خارجی از زندگی راحت خود در سواحل دبی کار دشواری است. با این حال، تهدید از دست دادن برخی از مبالغ هنگفتی که صرف تحول عربستان سعودی می شود، آشکارا برای تحت تاثیر قرار دادن برخی ها کافی بوده است.

عربستان سعودی محمد بن سلمان جف بزوس آمازون

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33702

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.