• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

بستن حساب‌های فرعی برای برخی دستگاه‌ها منوط به مجوز مدیریت است.

  • کد خبر : 33669
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
بستن حساب‌های فرعی برای برخی دستگاه‌ها منوط به مجوز مدیریت است.

به گزارش اخبار اقتصادی، محمدرضا رضایی کوچی در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه 1403 وی گفت: کمیسیون تلفیق بند امروز لایحه بودجه را تصویب کرد که بر اساس آن کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 1 قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه اعم از دستگاه ها و شرکت هایی که نیاز به ذکر دارند. یا تصریح نام، مانند شرکت های اصلی و زیرمجموعه وزارت نفت، به استثنای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران. (ایمیدرو) و سازمان صنایع کوچک و شهر‌های صنعتی ایران موظفند کلیه حساب‌های فرعی و کلیه حساب‌های ریالی خود را مسدود و ارز (درآمد و هزینه) خود را فقط از طریق خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی افتتاح کنند. .

وی ادامه داد: این دستگاه ها موظفند تمام وصول و پرداخت های خود را تنها از طریق حساب های افتتاح شده در بانک مرکزی انجام دهند. همچنین داشتن هرگونه حساب از طریق این دستگاه در بانکی غیر از بانک مرکزی، تصرف غیرقانونی در اموال دولت است.

رضایی کوچی افزود: نهادهای عمومی غیردولتی نیز نسبت به بخشی از منابع خود که از منابع عمومی یا کمک های مردمی تامین می شود مشمول این قاعده هستند.

به گفته وی، اعمال این استاندارد در رابطه با دستگاه هایی که تحت نظارت مستقیم هستند رهبری با اجازه شما مدیریت می شوند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 در نهایت با بیان اینکه بانک مرکزی موظف است اجرای این بند را پیگیری و حساب های فرعی این دستگاه های اجرایی را مسدود کند، عنوان کرد.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33669

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.