• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

برنامه ایران برای افزایش درآمدهای ترانزیتی؛ رشد 29 درصدی ترانزیت از ایران

  • کد خبر : 34769
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
برنامه ایران برای افزایش درآمدهای ترانزیتی؛  رشد 29 درصدی ترانزیت از ایران

اکوایران: ترانزیت از ایران 29 درصد افزایش یافت و با این شرایط در 10 ماهه امسال ترانزیت خارجی از ایران به 14 میلیون و 200 هزار تن رسید.

اخبار اقتصادی؛ آمار اعلام شده از سوی گمرک نشان می دهد که در 9 ماهه امسال 12 میلیون و 600 هزار تن کالا از ایران ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است. در ده ماه امسال ترانزیت خارجی از ایران به 14 میلیون و 200 هزار تن رسید.

بر اساس آمار گمرک ایران، این حجم ترانزیت خارجی از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است. بر اساس اطلاعات گمرک می توان گفت بیشترین میزان ترانزیت خارجی از کشور در مدت مذکور به ترتیب از مبدأ گمرکات «منطقه ویژه شهید رجایی»، «پرویزخان» و «باشماق» بوده است.

از سوی دیگر، به گفته محمد رضوانی فر، معاون کل گمرک ایران، در 10 ماهه امسال 4 میلیون و 200 هزار تن کالای خارجی از گمرک “ویژه شهید رجایی” وارد شده است که 3 میلیون تن از گمرکات گمرکات وارد شده است. «گمرک پرویزخان» و یک میلیون و 500 هزار تن. خاستگاه تشکیلات «گمرک باشماق» بود.

از سوی دیگر شورای اقتصاد روز گذشته پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش عوارض به ازای هر تن کیلومتر کالای ترانزیتی از حریم راه های ایران (دوزبالغ) به 450 ریال را پذیرفت.

افزایش نرخ مالیات کالاهای ترانزیتی از ابتدای دی ماه سال جاری محاسبه و وصول می شود و از چند سال آینده وزارت راه ممکن است سالی یک بار به ازای هر تن کیلومتر و حداکثر تا سقف مالیات بر ترانزیت را افزایش دهد. 4 دهم سنت بسته به نرخ ارز اتاق دوم سامانه تجارت الکترونیک. بانک مرکزی ارز را تعدیل می کند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، هزینه ایمن سازی، تعمیر و نگهداری شبکه راه ها، بزرگراه ها و زیرساخت های حمل و نقل کشور هفت برابر شده است که بی سابقه است و درآمد حاصل از این عوارض در اختیار سازمان راهداری قرار می گیرد. و هزینه های حمل و نقل جاده ای برای تعمیر و نگهداری و جاده ها تعمیر می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34769

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.