• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

بانک مرکزی بازار طلا و سکه را خراب کرد/ کاهش 2 میلیون تومانی قیمت سکه در بازار

  • کد خبر : 33900
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
بانک مرکزی بازار طلا و سکه را خراب کرد/ کاهش 2 میلیون تومانی قیمت سکه در بازار

به گزارش اخبار اقتصادی، با اعلام بانک مرکزی، سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی در آستانه ورود به بازار هستند. توزیع سکه های جدید. سکه هایی که قبلا ضرب شده را وارد کنید.

از چهارشنبه هم هست معاملات شمش طلا شروع از مرکز مبادلات ارز و طلای ایران؛ اعلام این دو سیاست جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و ارز باعث شد قیمت طلا و سکه. که برای تغییر جهت به سرعت در حال افزایش بود.

به گفته فعالان بازار سکه پس از اعلام این خبر قیمت ارز ۲ میلیون تومان کاهش یافت. و احتمالا اواخر همان روز و با اعلام جزئیات بیشتر در مورد سکه های جدید، باید شاهد افت قیمتی جدید باشیم.

صبح امروز قیمت ارز در بازار تا 34 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافته بود اما اکنون به 32 میلیون تومان کاهش یافته است.

یکی از فروشندگان سکه در بازار به خبرنگار تسنیم گفت: هنوز خبر کامل در بازار پخش نشده اما باعث کاهش قیمت ها نیز شده است. کاهش قیمت احتمالا در روزهای آینده بیشتر خواهد بود.

وی می گوید: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش توقعات تورمی مردم، این روزها تقاضای مردم برای خرید سکه افزایش یافته و به همین دلیل قیمت ها افزایش یافته است.

فعالان بازار طلا و سکه البته تاکید می کنند که منتظر اعلام ارز و سکه از سوی بانک مرکزی بودند! می گویند: هر وقت نوسانات در بازار زیاد می شود و قیمت ها اینطور بالا می رود، بانک مرکزی دخالت می کند و این بار منتظر بانک مرکزی بودیم.

محمد کشتی آرای از فعالان بازار طلا و جواهر نیز درباره تاثیر ورود ارزهای جدید بانک مرکزی به بازار گفت: با اقدام جدید بانک مرکزی حباب پول از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه حباب ارز فروکش می کند، تصریح کرد: چون تقاضا در بازار زیاد بود اما متناسب با تقاضا ارزی در بازار وجود نداشت.

کشتی آرای درباره کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز پس از ابلاغ سیاست های جدید بانک مرکزی گفت: این موضوع به کمیت و شرایط عرضه بستگی دارد. باید مشخص شود که بانک مرکزی چگونه ارز را معرفی می کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33900

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.