• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

بازگشت آهن اسفنجی به مدار معراج

  • کد خبر : 31400
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
بازگشت آهن اسفنجی به مدار معراج

رکود بیشتر زنجیره های فولادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است اما آهن اسفنجی به دلیل عدم تعادل در زنجیره تولید با رقابت قیمتی به بازار عرضه می شود. در این شرایط هرگونه کاهش عرضه ممکن است باعث اختلال در معاملات این محصول و افزایش رقابت قیمتی بین متقاضیان شود.

اخبار اقتصادی، کاهش 15 هزار تنی عرضه آهن اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالا باعث شد تا متقاضیان حاضر در صحنه برای سهمی از عرضه این محصول پرطرفدار به رقابت بپردازند و به این ترتیب آهن اسفنجی دوباره تا کانال قیمت 12000 تومان صعود کرد.

کاهش عرضه، شاکیان را به سمت رقابت قیمت سوق داد.

در دومین هفته آذرماه سال جاری بالغ بر 89 هزار تن آهن اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه 10 هزار و 935 تومان فروخته شد. برای این محصول 162 هزار تن تقاضا ثبت شد. بررسی آمار معاملات آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران حاکی از آن است که از یک سو حجم عرضه هفتگی آهن اسفنجی کاهش و از سوی دیگر قیمت پایه این محصولات کاهش یافته است.

افت نرخ پایه همزمان با کاهش حجم عرضه هفتگی باعث افزایش تمایل متقاضیان برای کسب سهم از عرضه آهن اسفنجی شد و در نتیجه کاهش حجم عرضه نسبت به تقاضا موجب قیمت شد. رقابت بین متقاضیان که نتیجه آن در رشد قیمت فروش نهایی این محصول قابل مشاهده است.

آهن اسفنجی عرضه شده در رینگ صنعتی بورس، بسته به کارخانه و تقاضا در بازه قیمتی 11700 تا 13100 تومان معامله شد. متوسط ​​قیمت فروش آهن اسفنجی نیز در این بازار به 12 هزار و 636 تومان رسید.

حلقه میانی از کاهش قیمت شمش سودی نبرد

در هفته اول آذرماه سال جاری بالغ بر 104 هزار تن آهن اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه 11 هزار و 102 تومان به فروش رسید. تقاضای ثبت شده برای این محصول 162 هزار تن بوده است. در نهایت کل کالای عرضه شده در این بازار با میانگین قیمت 12 هزار و 342 تومان معامله شد.

کاهش مداوم قیمت معاملاتی شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالا موجب شد تا قیمت پایه آهن اسفنجی برای عرضه در این بازار کاهش یابد. اما به دلیل افزایش تقاضای عرضه در این رینگ، این افت نرخ پایه تاثیری بر نتیجه نهایی معاملات نداشت و در نهایت آهن اسفنجی در روز یازدهم ماه شانس با رقابت قیمتی 7 به به فروش رسید. 10. 19 درصد. .

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31400

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.