• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

انحلال بیش از حد؛ سیگنال منفی جدید از بازار مواد اولیه

  • کد خبر : 34931
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
انحلال بیش از حد؛  سیگنال منفی جدید از بازار مواد اولیه

دادگاه هنگ کنگ دستور انحلال Overgrand را صادر کرد. اگرچه دولت پکن هنوز نسبت به این حکم واکنشی نشان نداده است، اما پس از انتشار این خبر به یکباره ارزش این شرکت در بازار سرمایه کاهش یافت و بازار آهن، فولاد و سایر فلزات اساسی نیز با افت قیمت مواجه شد. در حالی که چالش بدهی اورگراند بار دیگر به سیگنال اصلی برای بازار فلزات تبدیل شد، دولت پکن از بخش ساخت و ساز در این کشور حمایت کرد تا اقتصاد را به مسیر رشد بازگرداند. در این شرایط، افزایش چالش در بازار املاک و مستغلات این کشور ممکن است ضربه جدیدی به اعتماد سرمایه گذاران در بازار املاک وارد کند و منجر به تضعیف رشد اقتصادی چین شود.

اخبار اقتصادی، حکم دادگاه هنگ کنگ در مورد انحلال شرکت Overgrand؛ این مبنایی برای تغییر قیمت فلزات در بازارهای جهانی با تمرکز بر سنگ آهن، فولاد و سایر فلزات شد. این اتفاق در حالی رخ داد که تصمیم بانک خلق چین برای تسهیل شرایط اعتباری باعث افزایش بازار سنگ آهن و فولاد در روزهای گذشته شد.

ضربه ای جدید به اقتصاد چین

دادگاهی در هنگ کنگ دستور انحلال اورگراند که زمانی یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک چین بود، این هفته منتهی به جمعه 2 فوریه را صادر کرد. این نتیجه گیری ضربه ای جدید و سخت به بازار شکننده املاک و مستغلات چین وارد کرد. در همین حال، مقامات چینی در تلاش برای مهار بحران عمیق در بازار املاک و مستغلات چین هستند.

قاضی لیندا چان تصمیم گرفت بدهکارترین سازنده املاک و مستغلات جهان را ورشکسته اعلام کند و شرکت را با بدهی بیش از 300 میلیارد دلار منحل کند.

چان روز دوشنبه در دادگاه گفت: «زمان آن رسیده است که دادگاه بگوید بس است.

البته این تصمیم می تواند خطرات سیاسی پیچیده زیادی ایجاد کند. اگرچه بخش قابل توجهی از طلبکاران اورگراند چینی نیستند. اما باید دید که آیا چیم این حکم را از دادگاه هنگ کنگ به رسمیت می شناسد یا خیر.

این در حالی است که بدهی این شرکت 300 میلیارد دلار است یعنی دارایی آن از 240 میلیارد دلار فراتر رفته است.

سیو شاون، مدیرعامل Evergrand در مصاحبه با رسانه های چینی گفت: این شرکت تضمین می کند که پروژه های مسکن در حال انجام خود را علی رغم دستور انحلال تکمیل و تحویل دهد.

گری نگ، اقتصاددان ارشد Natixis، معتقد است که این حکم دادگاه هنگ کنگ لزوماً پایان چالش بدهی اورگراند نیست. بلکه آغاز یک فرآیند طولانی انحلال است که عملیات روزانه اورگراند را دشوار خواهد کرد. بیشتر دارایی های اورگراند در سرزمین اصلی چین قرار دارد و این امر باعث می شود چینی ها این حکم را بپذیرند. در غیر این صورت شرایط برای طلبکاران این شرکت بسیار دشوارتر خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34931

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.