• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی روداشور تا پیک بار ۱۴۰۳

  • کد خبر : 32520
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی روداشور تا پیک بار ۱۴۰۳

اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان صبح امروز شنبه 11 دی ماه در بازدید از نیروگاه رودشور استان مرکزی، اظهار داشت: نیروگاه رودشور یکی از مهمترین نیروگاه های کشور است. جایی که کارهای بزرگ و منحصر به فردی در بخش بخار آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه واحد بخار نیروگاه رودشور در کلاس F ساخته می شود، تصریح کرد: این نیروگاه یکی از تنها 11 نیروگاه کشور در این کلاس محسوب می شود.

وزیر نیرو با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و زمان بندی دقیق برای اجرای به موقع واحد بخار این نیروگاه، ادامه داد: با در نظر گرفتن تمام جزئیات و محاسبات دقیق مهندسی، نصب و بهره برداری باید از تجهیزات این نیروگاه انجام شود. گیاه. تا در تابستان 1403 این کار را انجام دهیم. واحد بخار نیروگاه رودشور را به شبکه برق سراسری متصل کنید.

محرابیان کار ارزشمند و مهمی را که در نیروگاه رودشور با هدف افزایش ظرفیت تولید برق به 1137 مگاوات آغاز شده است، برشمرد و اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید برق این نیروگاه به دلیل موقعیت مکانی آن است. در مجاورت دو استان صنعتی با نیاز مصرف برق بالا، در شرایطی که ما وارث اختلاف قابل توجهی در تولید و مصرف برق هستیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در جمع مدیران و مهندسان نیروگاه رودشور، تلاش وزارت نیرو برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی این نیروگاه در روند نوسازی و ایجاد واحد بخار را برجسته کرد و افزود: مهندسی خوبی وجود دارد. . ظرفیت و ظرفیت نیروگاه رودشور که می تواند کار بزرگی را در کمترین زمان ممکن به پایان برساند تا شیرینی اتصال برق تولیدی به شبکه در موعد مقرر اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، نیروگاه سیکل ترکیبی روداشور هم اکنون ظرفیت تولید 792 مگاوات برق دارد و با سرمایه گذاری 275 میلیون یورویی، ظرفیت تولید برق این نیروگاه تا پیک 1403 به یک هزار و 137 مگاوات خواهد رسید.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32520

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.