• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

اسامی متخلفان بورسی برای اولین بار منتشر شد + جدول

  • کد خبر : 33255
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
اسامی متخلفان بورسی برای اولین بار منتشر شد + جدول

امیرمهدی صبایی ضمن تاکید بر صدور رای قطعی در خصوص تخلف شرکت «های وب»، اظهار داشت: پس از دریافت گزارش تخلف شرکت «داد گستر عصر نوین (های وب)» با موضوع «افشای اطلاعات غیر موثق در خصوص انتشار جدول پرداخت سود نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی و عدم واریز سود سهامداران نسبت به سال منتهی به 8 اسفند 1400 در مهلت قانونی، طی مراحل قانونی پرونده انتظامی شرکت مذکور تشکیل شد. آغاز شد.

خاطرنشان کرد: هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از بررسی کامل اسناد و مدارک پرونده شرکت «های وب» رای قطعی مبنی بر تحریم مدیران این شرکت اعم از مدیرکل و اعضای دایرکتوری صادر کرد. . مدیران هر کدام به مبلغ چهار میلیارد ریال.

صبایی تاکید کرد: بر اساس مفاد «دستورالعمل اجرایی فرعی (ج) ماده 36 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور درباره انتشار عملکرد مدیران نظارت بر اوراق بهادار. و سازمان بورس»، نظرات صادره درباره مدیران این شرکت در زمره مجازات های درجه یک است. آنها باید در طبقه بندی سیاه در سیستم انتشار سوابق مدیر برای عموم منتشر شوند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: با توجه به نوع تخلف و تضییع حقوق سهامداران خرد «شرکت دیتا گستر عصر نوین» برای دریافت سود و با توجه به تکلیف ذاتی سازمان بورس که در راستای تحقق این امر وجود دارد. در حمایت از سرمایه گذاران خرد، خاطرنشان می شود که تحریم اعمال شده حد جریمه نقدی مقرر در بند ب ماده 4 آیین نامه، ماده 14 قانون توسعه ابزارها و موسسات مالی جدید و تصمیم صادر شده بر اساس قانون مستلزم انتشار برای عموم است.

در این بیانیه آمده است: رای نهایی صادره از سوی هیات مدیره سازمان با توجه به تاریخ وقوع تخلف که پس از ابلاغ دستورالعمل مذکور است، اولین تصمیم انضباطی مدیران بازار سرمایه است که مشروط به انتشار سوابق مدیران

صبایی تاکید کرد: بر اساس لفظ ج ماده 36 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است بر عملکرد مدیران موسسات مالی، سازمان های خود انتظام و ناشران اوراق بهادار نظارت کند. رعایت قوانین و مقررات حاکم بر بازار اوراق بهادار و انتشار سوابق تخلفات و جرایم مربوط به آنها در حین مدیریت در مؤسسات مالی و ناشران اوراق بهادار بر اساس موافقتنامه‌های اجرایی که به تأیید هیئت رئیسه بورس و اوراق بهادار می‌رسد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بر اساس نظرات مذکور، مفاد مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار در دستورالعمل اجرایی بند ج ماده 36 قانون مصوبات دائمی سازمان بورس برنامه های توسعه ای کشور در خصوص انتشار عملکرد مدیران مردمی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار دارایی منتشر شد.

منبع: سنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33255

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.