• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

آیا قیمت دلار از طلا و ارز عقب افتاد؟

  • کد خبر : 39613
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
آیا قیمت دلار از طلا و ارز عقب افتاد؟

گروهی از معامله گران روز شنبه درباره نوسانات ارز و بازار ارز گفتند که ارز به کف قبلی خود رسیده اما دلار از آن کف فاصله گرفته است. در طبقه قبل قیمت دلار در هرات به 56 هزار و 700 تومان رسید. از نظر این دسته قیمت دلار روز شنبه پشت سر ارز و طلا سقوط کرد.

با وجود اینکه قیمت طلا و ارز در حال کاهش بود، قیمت دلار در محدوده خاص خود در نوسان بود. در هفته های اخیر که قیمت دلار در حال کاهش و خارج از محدوده مشخصی بود، با توجه به رشد جهانی طلا، قیمت طلا و ارز حمایت خود را حفظ کرد. روز جمعه قیمت جهانی طلا کاهش یافت و وارد محدوده 2300 دلار شد، قیمت طلا و ارز از محدوده تعیین شده خارج شد و کاهش یافت.

قیمت ارز روز شنبه از 40 میلیون و 200 هزار تومان آغاز شد و با کاهش 500 هزار تومانی 40 میلیون دلار از دست داد و به 39 میلیون و 700 هزار تومان رسید. قیمت طلای مذاب نیز 14 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت و به حداقل 14 میلیون رسید. قیمت ارز رفاه در نزول پیشرو بود و کانال 39 میلیون ضرر کرد و یک میلیون زیر بازار در معامله با قیمت 38 میلیون و 700 هزار تومان به کار خود پایان داد.

قیمت دلار هرات از 57 هزار و 900 تومان آغاز شد و تا زمانی که نرخ گشایش در محدوده مشخص خود بین 57 هزار و 600 تا 57 هزار تومان در نوسان بود. پشت خط قیمت دلار هرات به سمت حمایت 57300 توکن حرکت کرد.

قیمت درهم امارات از 15820 تومان آغاز شد و با کاهش 15740 تومانی بسته شد.

از هفته گذشته قیمت تتر به زیر نرخ دلار هرات کاهش یافته است که این یک رویداد بی سابقه است.

گروهی از معامله گران روز شنبه درباره نوسانات ارز و بازار ارز گفتند که ارز به کف قبلی خود رسیده اما دلار از آن کف فاصله گرفته است. در طبقه قبل قیمت دلار در هرات به 56 هزار و 700 تومان رسید. از نظر این دسته قیمت دلار روز شنبه پشت سر ارز و طلا سقوط کرد.

موضوع داغ بازار، روند نزولی بورس بود. روز شنبه بورس تهران با وجود کاهش دامنه نوسان به دو درصد، افت 17 هزار واحدی شاخص را به ثبت رساند. معامله گران بیان کردند: شاخص بورس با دامنه نوسان 2 درصد کاهش یافته و صف های فروش زیادی در بازار وجود دارد، از سوی دیگر شاهد خروج سرمایه در این بازار هستیم و معلوم نیست به سمت کدام بازار می رود. این پول به.

در حالی که در بورس شاهد خروج پول واقعی هستیم، از سوی دیگر شاهد ورود پول به صندوق ها، یعنی به صندوق های درآمد ثابت و طلا هستیم. همچنین ارزش معاملات در صندوق با درآمد ثابت از ابتدای اسفندماه رکورد زده و حجم معاملات شنبه صندوق با درآمد ثابت از 7 اسفند تاکنون بی سابقه بوده است.

در سه هفته گذشته شاهد اعتراض بانکداران طلا بودیم، اما روز شنبه اکثر طلافروشان در تهران بازگشایی شدند، هرچند در بازار شنیده شد که بیشتر شهرها همچنان تعطیل هستند.

معامله گران به دو خبر بازار در روز شنبه علاقه مند بودند. اولین خبر مربوط به جلسه شورای حکام است که 19 خردادماه برگزار می شود. اخباری مبنی بر احتمال صدور قطعنامه در بازار دست به دست می شد که مورد توجه دلالان قرار گرفت.

خبر دوم توئیت برخی از اعضای اتاق بازرگانی بود که از تخصیص ارز نوشتند. در این توئیت ها نوشته شده است که ظاهرا بانک مرکزی تخصیص ارز به بازرگانان و واردات قطعات یدکی را متوقف کرده، اما تزریقات قوی به بازار آزاد انجام می دهد تا قیمت افزایش نیابد.

به گفته تحلیلگران، قیمت طلا و ارز به سطح حمایت رسیده است. پشتوانه اول طلای مذاب 14 میلیون و 50 هزار تومان و مهمترین حمایت آن 13 میلیون و 800 هزار تومان است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39613

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.