• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

آیا روند جدید در بازار ارز تایید می شود؟/ قیمت یورو در بازار ارزان است

  • کد خبر : 32617
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
آیا روند جدید در بازار ارز تایید می شود؟/ قیمت یورو در بازار ارزان است

اکو ایران: به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار در حال شکل گیری الگوی خود است. به گفته آنها، در صورت تایید این الگو، می توان گفت که قیمت دلار از سقوط متوقف شد و وارد روند صعودی جدیدی شد. در غیر این صورت، مرز پشتیبانی 49600 توکن برای بازار مهم است و در صورت از بین رفتن این مرز، ممکن است قیمت دلار به سمت حمایت کمتر حرکت کند.

اخبار اقتصادی، بازار ارز هرات در نیمه اول تلاش کرد از سقف روز شنبه عبور کند اما در نیمه دوم نتوانست از حداقل قیمت روز شنبه عبور کند. قیمت دلار هرات روز یکشنبه با قیمت 49 هزار و 880 تومان آغاز شد و در نیمه نخست به 50 هزار تومان رسید، اما نتوانست از این سطح فراتر رود.

در نیمه دوم برخلاف روند نیمه اول بازار، قیمت دلار کاهش یافت و به 49 هزار و 750 تومان رسید. روز یکشنبه در بازار ارز هرات وضعیت مسدود شد و قیمت روز بعد از قیمت لحظه ای دلار عقب افتاد. قیمت فردای دلار هرات پشت خط به حداقل قیمت روز شنبه 49 هزار و 570 تومان سقوط کرد و از سوی مرز حمایت شد. در نهایت قیمت دلار هرات روز یکشنبه 49 هزار و 610 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با اختلاف مثبت 20 تومانی به 13 هزار و 770 تومان باز شد و با 30 تومان کاهش به 13 هزار و 740 تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار 50 هزار و 420 تومان برآورد می شود. اختلاف دلار هرات با قیمت درهم روز یکشنبه به 810 تومان رسید که رقم قابل توجهی است.

قیمت دلار سلیمانیه در روز یکشنبه بالاترین قیمت را داشت و از 50 هزار و 320 تومان آغاز شد و با افت در نیمه نخست بالای خط حمایت 50 هزار و 200 تومان در نوسان بود. در نیمه دوم، شدت افت قیمت دلار در سلیمانیه افزایش یافت و نرخ ارز به انتهای کانال 50 هزار تومانی رسید.

قیمت تتر از روز یکشنبه از 50 هزار تومان شروع شد و تا 50 هزار و 500 تومان افزایش یافت اما نتوانست از این مرز عبور کند.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار در حال شکل گیری الگوی خود است. به گفته آنها، در صورت تایید این الگو، می توان گفت که قیمت دلار از سقوط متوقف شد و وارد روند صعودی جدیدی شد. در غیر این صورت مرز حمایتی 49 هزار و 600 تومان برای بازار مهم است و در صورت از دست رفتن این مرز ممکن است قیمت دلار تا حمایت 49 هزار و 200 تومان کاهش یابد. به گفته گروهی از معامله گران، اگر این اتفاق بیفتد، قیمت دلار حتی ممکن است این حمایت را از دست بدهد. از نگاه معامله گران اگر قیمت دلار کانالی 49 هزار تومان کاهش پیدا کند، فرصت خرید برای بازار ایجاد می شود.

موضوعی که در بازار ارز مطرح شد، قیمت یورو بود. قیمت یورو در بازار آزاد کانال 54 هزار تومان در معامله بود که رقمی کمتر از معادل جهانی آن بود. قیمت جهانی یورو نیز حدود 55 هزار و 400 تومان برآورد شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32617

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.