• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

آمادگی وزارت نیرو برای تامین پایدار آب شرب در مناطق احتمالی سیل زده

  • کد خبر : 37011
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
آمادگی وزارت نیرو برای تامین پایدار آب شرب در مناطق احتمالی سیل زده

اخبار اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاوان)، « علی اکبر محرابیان صبح امروز دوشنبه در جلسه دوم. ستاد مدیریت سیل وزارت نیرو با تاکید بر حضور و در دسترس بودن تیم های عملیاتی برای مدیریت سیلاب در روزهای آینده گفت: کنترل تردد در محورها و توقفگاه های پرخطر باید توسط مدیران استانی و برنامه ریزی در این زمینه انجام شود.

محرابیان ایجاد هماهنگی کامل در مدیریت سیلاب های شهری با شهرداری ها و نهادهای مختلف را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه مدیریت کوچ عشایر و مدیریت ترافیک ویژه در معابر و مسیرهایی که امکان وقوع سیل وجود دارد.

وی بر آینده نگری تاکید کرد مدیریت آب شرب در مناطق مسکونی در معرض خطر سیل افزود: گزارش اقدامات شامل کارگروه مدیریت سیل استان، خلاصه اقدامات، آمادگی نیروهای عملیاتی و مدیریت آنلاین مدیران باید به صورت لحظه ای ارائه شود.

محرابیان با اشاره به جزئیات بخشنامه های مدیران کشوری و استانی و همچنین پایش آنلاین و 24 ساعته مرکز مدیریت سیلاب گفت: شرکت مهندسی آبفا کشور موظف است پیش بینی های لازم برای توسعه پایدار را انجام دهد. تامین آب شرب مناطق سیل‌خیز و تجهیزات پمپاژ آب باید آماده و با دستگاه‌های مدیریت شهری هماهنگ شده باشد.

در این جلسه آخرین مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های بارش مورد بررسی قرار گرفت و برآوردهای مختلف بر اساس حجم بارش و سیلاب در محدوده ایران به‌ویژه در مناطق غربی و استان‌های مشمول بارش مورد بازنگری قرار گرفت.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37011

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.