• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

یکی از شرایط سخت و گران قیمت واردات خودرو حذف شد!

  • کد خبر : 41474
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
یکی از شرایط سخت و گران قیمت واردات خودرو حذف شد!

به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس لایحه ای که خبرچین سرپرست رئیس جمهور به پیشنهاد علی آبادی وزیر صمت آن را امضا و به رئیس مجلس ارسال کرد، پیشنهاد شد با اصلاح تبصره 3 قانون سازمان صنعت خودرو، الزام انتقال فناوری برای واردکنندگان خودرو برداشته شود

در متن این آگهی آمده است:

مقدمه: توضیح

بر اساس بند (2) ماده (4) قانون سازمان صنعت خودرو مصوب 1400، یکی از شروط لازم برای واردات خودرو، انتقال فناوری توسط افراد و شرکت ها و مقرون به صرفه نبودن سرمایه گذاری است. انتقال فناوری با توجه به شرایط کنونی تجارت بین الملل و وجود شرکت های دانش بنیان برای انتقال فناوری، لایحه ذیل جهت تشریفات قانونی مربوط ارائه می گردد.

لایحه الحاق تبصره (3) به ماده (4) قانون سازمان صنعت خودرو

ماده واحده – تبصره زیر با اصلاحات بعدی به ماده (4) قانون سازمان صنعت خودرو مصوب 26/8/1300 الحاق می‌شود.

تبصره – در صورت واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی بر اساس فهرست خودروهای مجاز اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت که دارای خدمات پس از فروش در داخل کشور می باشند، واردکننده می تواند مبلغ پنج درصد را پرداخت نماید. 5) به جای انتقال فناوری موضوع بند (2) این ماده، ارزش گمرکی خودروهای وارداتی فوق الذکر و شرکت های واردکننده ای که امکان انتقال فناوری به داخل کشور را ندارند، باید هفت درصد (7) از مبلغ مذکور را پرداخت کنند. ارزش گمرکی خودروهای وارداتی فوق الذکر. به صندوق پشتیبانی تحقیق و توسعه صنایع پیشرفته شرکت مادر تخصصی جهت اخذ مجوز شماره گذاری.

منابع حاصل از اجرای این تبصره پس از واریز به خزانه در چارچوب بودجه سنواتی 100 درصد (100100) برای اجرای وظایف قانون هوای پاک مصوب 1395 و تدوین قوانین جدید اختصاص می یابد. فناوری‌های صنعت خودرو کشور با اولویت حمایت از فناوری‌های کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروها و اعمال مشوق‌های مربوط به ساخت، تولید و توسعه خودروهای برقی مطابق با فناوری‌های جدید و با فناوری‌های پاک و پاک. سوخت پایدار که در چارچوب دستورالعمل توسط وزیر صنعت معدن و تجارت ابلاغ می شود.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41474

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.