• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

گزارش سازمان خصوصی سازی از بازگشت سهام 2.8 درصدی دولت در پتروشیمی باختر

  • کد خبر : 25578
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
گزارش سازمان خصوصی سازی از بازگشت سهام 2.8 درصدی دولت در پتروشیمی باختر

به گزارش اخبار اقتصادی– سازمان خصوصی سازی با انتشار گزارشی از بازگشت سهام دولت در پتروشیمی باختر در خصوص مطالب منتشر شده و برداشت نادرست برخی رسانه ها از لغو واگذاری سهام دولتی در این شرکت شفاف سازی کرد.

به گزارش شفقنا اخمی به نقل از تسنیم، سازمان خصوصی سازی در گزارش شفاف سازی خود به انتشار گزارشی با عنوان «لغو واگذاری سهام دولت در پتروشیمی باختر» یا «جلوگیری از واگذاری سهام دولت در پتروشیمی باختر» اشاره کرده است. در برخی رسانه ها وی ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی ابهام در افکار عمومی و پرهیز از هرگونه شبهه در خصوص واگذاری سهام دولتی پتروشیمی باختر، تصریح کرد: در پی محتوای گزارش های منتشر شده و تکرار کلیدواژه «انتقال سهام دولت» در برخی رسانه ها. در خصوص پرونده پتروشیمی باختر این ذهنیت در بین مخاطبان رسانه در افکار عمومی ایجاد شده که گویی این موضوع مربوط به واگذاری سهام دولت توسط سازمان خصوصی سازی است، در حالی که موضوع ورود سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع مربوط می شود. به افزایش سرمایه پتروشیمی باختر و تخلفات هیات مدیره آن زمان. در مسیر اجرای تصمیم مجمع سهامداران شماست.

بر اساس اسناد موجود و بررسی های سازمان بازرسی، با توجه به تخلف هیات مدیره سازمان خصوصی سازی در اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت طی سال 1388، سهم دولت از 30 درصد به 27.7 درصد کاهش می یابد. سه سال بعد در سال 1390 سازمان خصوصی سازی همان 27.7 درصد سهام دولتی این شرکت را عرضه خواهد کرد. تمامی مراحل تحویل این بلوک سهام طبق قوانین و مقررات مربوطه انجام شد.

سازمان خصوصی سازی یادآور شد: اطلاعیه فروش این تعداد سهام طبق مقررات پس از تایید قیمت و شرایط معامله در هیات تخصیص از طریق روزنامه های دنیای اقتصاد، اقتصاد پویا و جهان منتشر شد. اقتصاد و همچنین سایت سازمان خصوصی سازی و در نهایت این میزان سهام به صورت شفاف در تابلوی معاملات بازار سوم بورس ایران ارائه شد.

سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه واگذاری سهام دولتی پتروشیمی باختر طبق ضوابط انجام شده است، تصریح کرد: بر اساس تصمیم مقام قضایی در حال حاضر معادل 2.8 درصد از اقدامات دولتی به سهامدار عمده به دلیل تخلف پتروشیمی باختر که با نظارت سازمان بازرسی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی بازگردانده شد.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=25578

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.