• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

کاهش تولید جهانی غلات؛ خشکسالی و جنگ عوامل اصلی هستند

  • کد خبر : 40648
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
کاهش تولید جهانی غلات؛  خشکسالی و جنگ عوامل اصلی هستند

اکوایران: بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA)، انتظار می‌رود تولید جهانی غلات در سال‌های زراعی 2024 و 2025 با 8.8 میلیون تن کاهش به 767.2 میلیون تن برسد.

اخبار اقتصادی؛ کاهش تولید گندم عامل اصلی این کاهش مورد انتظار است. این گزارش خاطرنشان می کند که خشکسالی و سرمای شدید زمستانی در جنوب غربی روسیه به همراه کاهش برآوردهای تولید در اوکراین (به دلیل ادامه جنگ اوکراین با روسیه) و اتحادیه اروپا از جمله عواملی است که باعث این کاهش شده است.

بر اساس گزارش انجمن غلات ایران، وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) نیز پیش بینی کرده است که مصرف ذرت در این مدت افزایش یابد، اما این پیش بینی باعث کاهش موجودی نهایی گندم شده است.

اوکراین در هفته های اخیر از تحولات مختلفی برای دور زدن تحریم ها و دسترسی به بازارهای جهانی خبر داده است، اما این خبر هنوز محقق نشده است. ایجاد مراکز غلات در بنادر آفریقا و ایجاد پایانه ترانزیتی محصولات کشاورزی دو راهکاری است که این کشور در دستور کار خود قرار داده است. اوکراین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان شناخته می شود، صادرات این کشور پس از شروع جنگ با روسیه با چالش های متعددی مواجه شد و محدودیت های اعمال شده دسترسی به بنادر و مسیرهای صادراتی را با مشکل مواجه کرد و بسیاری پیش بینی می کنند که کشور بازگشت به بازارهای جهانی ممکن است بخشی از نیاز جهانی را پاسخ دهند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40648

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.