• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

کالاها منتظر شوک PMI چین هستند

  • کد خبر : 34757
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کالاها منتظر شوک PMI چین هستند

تحلیلگران انتظار دارند کاهش رشد صنعت داخلی چین در ژانویه ادامه یابد. تحقق این پیش بینی منفی از وضعیت شاخص مدیران خرید رسمی چین به ضرر مواد اولیه خواهد بود. با این حال، نظرسنجی ها شاخص مدیران خرید Caixin چین را برای ژانویه در مرحله رونق تخمین می زنند و انجام این تخمین مثبت می تواند تاثیر منفی اعلام رسمی PMI در مرحله رکود را کاهش دهد.

اخبار اقتصادی، شاخص رسمی مدیران خرید بخش تولیدی چین در ساعات پایانی روز سه‌شنبه 30 ژانویه منتشر می‌شود و انتشار این داده‌ها ممکن است بر روند بازارهای مواد اولیه متمرکز بر محصولات صنعتی مانند آهن معدنی تأثیر بگذارد. فولاد، مس، آلومینیوم، نیکل، سرب، روی و غیره موثر باشد

پیش بینی PMI مثبت نبود

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که PMI رسمی چین برای ژانویه 49.3 و PMI Caixin برای ژانویه 50.5 باشد. این در حالی است که در ماه قبل (دسامبر 2023)، شاخص رسمی مدیران خرید چین 49 واحد و شاخص مدیران خرید کایکسین این کشور 50.8 واحد بود.

اگر پیش‌بینی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز درباره شاخص رسمی مدیران خرید چین درست به نظر برسد و این شاخص برابر با 49.3 واحد اعلام شود، به این معنی است که صنایع بزرگ چین همچنان در اولین ماه سال 2024 با رکود مواجه هستند. و اگرچه این داده ها نسبت به سطح خود نسبت به ماه قبل بهبود یافته است، اما این داده ها سیگنال مثبتی برای بازار به همراه ندارد. در سه ماه قبل، از اکتبر تا دسامبر 2023، شاخص رسمی مدیران خرید چین در سطح رکود یعنی کمتر از 50 واحد اعلام شد که سیگنال منفی از اثربخشی بازارهای مواد اولیه متمرکز بر محصولات صنعتی. ادامه این رویه در سال جدید ممکن است فشار مضاعفی را بر تولیدکنندگان این محصولات که در سال گذشته با فشار کاهش تقاضا مواجه بوده اند، وارد کند.

از دوازدهمین ماه سال 2024، در 9 ماه، شاخص رسمی مدیران خرید بخش تولیدی چین در مرحله رکود یعنی کمتر از 50 واحد اعلام شد.

صنایع صادرات محور که از مواد خام حمایت می کنند.

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که شاخص مدیران خرید Caixin چین در ماه ژانویه 50.5 واحد خواهد بود، به این معنی که در مرحله رونق قرار دارد. البته این شاخص نسبت به ماه قبل (دسامبر 2023) 0.3 واحد کاهش داشته است و بنابراین تحقق این پیش بینی چندان خوشایند نیست.

شاخص مدیران خرید کایکسین از صنایع مستقر در مناطق ساحلی چین که عمدتاً کوچک و متوسط ​​هستند و عمدتاً بر صادرات متمرکز هستند، تهیه شده است و وضعیت این بخش را نشان می دهد.

در طول سال گذشته، شاخص مدیران خرید Caixin چین در مرحله رکود به مدت 5 ماه و در مرحله رونق به مدت 7 ماه اعلام شد. به این ترتیب، صنایع صادرات محور چین در سال گذشته از بازارهای کالایی حمایت کردند و تحلیلگران انتظار دارند این روند در ژانویه ادامه یابد. این در حالی است که بخش قابل توجهی از تولیدات صنعتی چین در بازار داخلی این کشور مصرف می شود و به همین دلیل شاخص مدیران خرید کایکسین اعلام کرده است که تنها در مرحله رونق، تحریک اساسی بازارهای کالایی کافی نیست.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34757

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.