• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

کارت سوخت رایگان در جایگاه ها برای نوروز افزایش یافت / کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشید

  • کد خبر : 36707
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کارت سوخت رایگان در جایگاه ها برای نوروز افزایش یافت / کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشید

اخبار اقتصادی، جعفر سالاری نسب پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 2 اسفند) در نشست با اصحاب رسانه کشور به مناسبت آغاز طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی اعلام کرد: تمهیدات لازم برای صدور کارت هوشمند سوخت درخواست شده است. . و قبل از اتمام تعطیلات نوروزی و ارائه کارت رایگان کافی به جایگاه های عرضه به متقاضیان تحویل دهند.

وی بیان کرد: کمبود سوخت نداریم و تمامی امکانات و تجهیزات مراکز ذخیره سازی و توزیع سوخت در حالت آماده باش هستند. چون در سال 1402 بحث سفارشی سازی کارت هوشمند سوخت را مطرح کردیم، اقدامات لازم در خصوص کارت سوخت انجام شده و کارت ها صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش مشتقات نفتی تاکید کرد: ذخیره سازی سوخت کافی در تمامی انبارهای نفت کشور انجام شده و در این زمینه کمبودی وجود ندارد و مناطق سی و هفت این شرکت نیز در آماده باش حداکثری هستند.

سالاری نسب همچنین به آغاز طرح پایش عرضه سوخت نوروزی از 24 اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: گروه های عملیاتی ستاد و مناطق سی و هفتم از روز سه شنبه (24 اسفند) به سراسر کشور اعزام شدند و این گروه ها به دقت در حال رصد وضعیت هستند. توزیع سوخت در مسیرهای مواصلاتی، محورهای ترانزیتی و کلیه جایگاه های بین شهری و تمامی جایگاه های عرضه سوخت به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته نظارت خواهند شد.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان زنجیره توزیع سوخت تصریح کرد: از تمامی صاحبان کانال های عرضه تقاضا دارم در سال جاری نیز با شرکت ملی پخش مشتقات نفتی برای توزیع صحیح سوخت همکاری کامل داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش مشتقات نفتی همچنین از توزیع روزانه بیش از 133 میلیون لیتر بنزین در روزهای اخیر خبر داد و اظهار داشت: میانگین مصرف روزانه بنزین در سراسر کشور به حدود 118 میلیون لیتر رسیده است در حالی که این رقم 115 میلیون لیتر در روزهای عادی سال». Es.

سالاری نسب افزود: هموطنان در صورت بروز مشکل در زمینه دریافت سوخت می توانند با سامانه پاسخگویی شرکت به شماره 09627 تماس گرفته و مشکلات خود را بررسی و پیگیری کنند.

افزایش مصرف بنزین در سال 1402 نسبت به سال قبل (1401) را 13 درصد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: هدف ما در ایام نوروز تامین بنزین مورد نیاز شهروندان و مسافران است و تلاش می کنیم این عملیات را با دقت اجرا و نظارت کنیم.

سالاری نسب افزود: بنزینی که در کلان شهرها توزیع می شود یورو است و بنزین سوپر به مقدار کافی در تمام نقاط مشخص شده قبلی در مناطق توزیع می شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد و نیاز مردم به طور کامل تامین می شود. “

وی تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی مشکلی ندارد.

اعزام گروه های نظارتی ناشناس به پمپ بنزین ها برای جلوگیری از تخلفات احتمالی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از اعزام گروه های نظارتی ناشناس به مبادی عرضه سوخت خبر داد و گفت: این گروه ها در ایام نوروز و با دریافت احتمالی وجه اضافی در نقاط برای عناوین مختلف یا فروش به تمامی نقاط ارسال می شوند. از مکمل ها در نقاط عرضه به صورت جدی برخورد خواهد شد.

سالاری نسب افزود: جلسات هماهنگی با کانال های عرضه برای نظارت و جلوگیری از تخلفات احتمالی و دریافت وجوه غیرقانونی اضافی برگزار شده است.

وی گفت: توزیع نفت و گاز در کشور به صورت عادی انجام می شود و با توجه به تفاوت قیمت این محصول با کشورهای همسایه نظارت بیشتری در این زمینه اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: گاز مایع به مقدار کافی با دو نرخ ۲۷ هزار تومان و دومی (۱۰ درصد بیشتر از اولی) که اولین قیمت توزیع الکترونیکی مایع است، توزیع می شود. گاز برای افرادی که از بنزین استفاده می کنند شهر ندارند.

سالاری نسب از توزیع الکترونیکی بیش از 98 درصد گاز مایع کشور خبر داد و گفت: روزانه بین 2 تا 3 هزار تن گاز مایع در کشور به صورت الکترونیکی توزیع می شود.

ارسال پیامک اطلاع رسانی به مسافران در خصوص اجرای طرح کدگذاری.

فضل الله اکبری معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز اجرای توزیع سوخت از طریق سامانه کدگذاری در سه استان سیستان و بلوچستان، استان کرمان و شرق استان هرمزگان را برای جلوگیری از عرضه خارج از محدوده تاکید کرد. شبکه سوخت کشور در این استان‌ها فقط خودروهای بومی این استان‌ها می‌توانند در این جایگاه‌ها سوخت‌گیری کنند، اما برای ایام نوروز یا دیگر مناسبت‌های خاص، به گفته مسئولان استانی، چندین جایگاه از طرح کدگذاری خارج شده‌اند. ، و مسافران نوروزی می توانند در این ایستگاه ها سوخت گیری کنند.

وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده و برای تسهیل در نوروز برای مسافران از این مقاصد، سامانه ای ایجاد شده است تا شماره و مشخصات کامل این ایستگاه ها به همراه شماره تلفن و آدرس ایستگاه ها از طریق پیامک به محض مسافران ارائه شود. محدوده این استان ها را وارد کنید (با ثبت پلاک توسط دوربین های جاده ای مطلع می شوند).

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش مشتقات نفتی خاطرنشان کرد: اطلاعات کامل این جایگاه‌های عرضه سوخت با نصب بنر در تمامی جایگاه‌ها به اطلاع مسافران می‌رسد.

اکبری افزود: در استان سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد پمپ بنزین ها از سامانه کدگذاری حذف شده اند و مسافران نوروزی می توانند سوخت مورد نیاز خود را از طریق این جایگاه های عرضه تامین کنند.

وی گفت: این طرح با دقت و نظارت کامل در این مناطق در حال اجراست و کارت های آزاد به میزان کافی بین مسافران این مکان ها توزیع شده است.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: در صورت نیاز به جایگاه های بیشتر برای توزیع سوخت نوروزی، آمادگی داریم تا جایگاه های جدید را در تمامی مناطق به سرعت تجهیز کنیم.

صدور قریب به 3 میلیون کارت سوخت المثنی در سال 1402

محمد صادقی رئیس سامانه هوشمند سوخت کشور نیز از صدور و توزیع 2 میلیون و 800 هزار کارت سوخت المثنی در کشور در سال 1402 خبر داد و گفت: نزدیک به 30 میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 5 میلیون کارت مرتبط است. به موتور سیکلت و بقیه مربوط به خودروهای شخصی است.

وی افزود: با توجه به حجم مسافران نوروزی و افزایش عملیات سوخت رسانی در ایام در جایگاه ها، تلاش می کنیم سطح پایداری جایگاه ها را در محدوده سامانه هوشمند سوخت به زیر 5 درصد برسانیم.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: نزدیک به 60 هزار نازل فعال در کشور وجود دارد که میزان خرابی این نازل ها در کشور به کمتر از 5 درصد رسیده است.

صادقی مدت زمان صدور کارت المثنی را کمتر از 28 روز اعلام کرد و گفت: به دلیل انتظار در دفاتر پستی ممکن است این روند به تاخیر بیفتد.

وی تاکید کرد: همانند گذشته تمامی متقاضیان دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی از جمله خودروهای با پلاک جدید باید برای ثبت درخواست خود به کلانتری +10 مراجعه کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور ابراز امیدواری کرد: پایلوت طرح ثبت نام اینترنتی درخواست کارت سوخت المثنی در سال آینده اجرایی شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36707

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.