بازار ارز و سکه این هفته معاملات خود را با صحبت های مثبت آغاز کرد، اما در پایان معاملات روز شنبه، شمع دنباله دار روی نمودار سکه هشدار افت احتمالی ارز را داد.

در چنین شرایطی، کندل نزولی روز یکشنبه بازگشت قیمت ها در بازار ارز و سکه را تایید کرد و بازار ارز و طلا به دلیل اهرم وضعیت بلوک سنگین، فشار عرضه درهم بازارسازان و کاهش قیمت ها افت کرد. تنش های جنگی

روز دوشنبه روزنامه فری بیکن گزارش داد که نمایندگان جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا قرار است بسته ای را اجرا کنند که شامل سخت ترین تحریم هایی است که تاکنون علیه ایران پیشنهاد شده است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که زمان مذاکرات برجام به پایان رسیده است. در این فضای خبری، بازارها در کوتاه مدت به حمایت مهمی دست یافتند و روند نزولی دلار را در کوتاه مدت متوقف کردند.

در حالی که در طول جنگ بیست و هفت روزه حماس و اسرائیل، قیمت‌ها تحت تأثیر جنگ بیشتر در نوسان بود، روز سه‌شنبه همزمان با خبر رایزنی‌های ایران و قطر برای تبادل نفت، اخبار مربوط به جنگ برجسته‌تر شد. زندانیان اسرائیلی، نیویورک تایمز مدعی شد که اسرائیل حمله زمینی به غزه را آغاز کرده است. در این شرایط قیمت دلار شروع به افزایش کرد، یمن رسما وارد جنگ با اسرائیل شد و سید حسن نصرالله اعلام کرد که امروز سخنرانی خواهد کرد. در شرایط کنونی مهمترین عامل برای بازارها سخنرانی امروز سید حسن نصرالله است که می تواند مسیر دلار را مشخص کند در شرایطی که آنتونی بلینکن به اسرائیل سفر کرده و مواضع مخالف دو طرف می تواند در جهت گیری تاثیرگذار باشد. . از بازار ارز

دلار سقف را شکست

دلار تهران در این هفته معاملات را در محدوده 52 هزار و 100 آغاز کرد، به انتهای 51 هزار و 150 سقوط کرد و به رشد خود ادامه داد و وارد کانال 52 هزار تومان شد. دلار تهران در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود یک درصد رشد کرد و روز پنجشنبه موفق شد از سقف مثلث تشکیل شده در نمودار فنی عبور کند.

بررسی‌ها درباره حباب درهم متفاوت‌تر بوده است: در حالی که دلار روند صعودی داشته است، درهم اهرم بازارساز برای کنترل بازار ارز بوده است. همزمان با افزایش قیمت در بازار حباب‌دار ارز، حباب درهم پایین‌ترین حد خود را تجربه کرد، حتی در ابتدای این هفته منفی شد، در نیمه‌سال گذشته پایین‌ترین حد خود را ثبت کرد و دوباره رشد کمی داشت. میانگین هفتگی حباب درهم در این هفته در کانال 100 تومان است که کمترین میانگین حباب درهم در دوره های شش ماهه، سه ماهه و یک ماهه است. این اتفاق در حالی رخ داد که جریان معاملات در بازار ارز افزایش یافت. کاهش حباب درهم اغلب در جهت نزولی رخ می‌دهد و انکار حباب درهم زودتر اتفاق می‌افتد، در روزهایی که شور و شوق در معاملات نزولی در حال افزایش بود.

در حال حاضر در شرایطی که حباب درهم منفی شده است، بر اساس گزارش های میدانی از بازار ارز، انتظارات با توجه به وقوع جنگ افزایش یافته و تعداد فروشندگان در بازار ارز کاهش یافته است. در گذشته در روندهای صعودی حباب نیز روندی افزایشی داشت، اما رفتار این روزها و حباب آن با گذشته متفاوت است.

سقف و کف سکه کجاست؟

سکه امامی در این هفته، روز شنبه با صحبت های مثبت نسبت به معاملات روز پنجشنبه افتتاح شد، اما در ادامه سطح تقاضا کاهش یافت و شمع برگشت الگوی دنباله دار در پایان معاملات ثبت شد. در ادامه افزایش تنش های جنگی، ارز قبل از ورود به کانال 30 میلیونی تومبا متوقف شد.

IMG_20231103_095924_193

سکه امامی در یک مثلث محصور شده و سقف 30 میلیون تومان و کف آن 29 میلیون و 400 هزار تومان پیش رو دارد و شکست از هر طرف می تواند روند را مشخص کند.

حباب سکه امامی در این هفته در کانال 17 و 18 درصدی نوسان کرد و نشان داد که معامله گران بازار سکه به دور از شور و شوق در حال معامله هستند.

انس با طلای آب شده همراهی نکرد.

طلای آنا در طول هفته عقب نشینی کرد و روز جمعه سقف معاملات خود را در محدوده دلار 2006 رها کرد. این امر باعث شد طلای مذاب اهرم قدرتمند خود را در جهت صعودی از دست بدهد و اگرچه با افزایش 1.7 درصدی نسبت به سایر رقبا، برخلاف دلار افزایش یافت. و ارزها در پایان هفته کمتر از حداکثر قیمت هفتگی خود معامله می شدند.

سه ماهه این هفته 1.4 درصد افزایش یافت.