• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 6 اردیبهشت 1403 / بازگشت شاخص یا مهلت برای ادامه روند نزولی؟

  • کد خبر : 39186
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
پیش بینی بورس فردا 6 اردیبهشت 1403 / بازگشت شاخص یا مهلت برای ادامه روند نزولی؟

اکو ایران: بازار امروز نیمه اول را خوب آغاز کرد، بنابراین اهالی بازار سرمایه می توانند امیدوار باشند که بازار پس از افت سه هفته ای تصمیم به برداشتن گام مثبتی گرفته است، اما نیمه دوم بازار چیز دیگری را نشان داد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نیمه اول برای کاهش زیان بازار در روزهای اخیر بیش از 10 هزار واحد افزایش یافت، اما در نیمه دوم بازار، عرضه از تقاضا فراتر رفت و بازار دوباره منفی شد.

ارزش معاملات امروز به 3840 میلیارد تومان می رسد و این رقم امیدی به بازار مثبت در دل اهالی بازار سرمایه ایجاد نمی کند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در نشست خبری خود با بیان اینکه امسال 350 میلیارد تومان برای تامین مالی تولید از طریق ابزارهای نوین مالی به بخش واقعی اقتصاد کمک می شود، گفت: در سال جاری 350 میلیارد تومان به بخش واقعی اقتصاد کمک می شود.

در عین حال نرخ سود سفته به 33 درصد می رسد و یکی از دغدغه های بازار است. حسین خزعلی یکی از فعالان قدیمی بازار در توئیتی اعلام کرد که شرایط بازار مانند سال های 92 تا 96 است. بورس عمداً به کما رفته و به ما مدیران اوراق 4 ساله با بازدهی 39 درصدی با پرداخت سه ماهه پیشنهاد شده است!

مجید عشقی، مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در نمایشگاه IDEX 2024 کرمان، بازار سرمایه را یکی از راهکارهای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» برشمرد.

عشقی یکی از اهداف مهم سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جاری را افزایش دو برابری تامین مالی به شرط بهبود وضعیت بازار سرمایه و حمایت دولت از این بازار عنوان کرده است.

اما فعالان بازار سرمایه معتقدند دو شرط اعلام شده از سوی بورس تهران محقق نمی شود!

اما دلار در بازار آزاد کانال 60 هزار تومانی را از دست داد. گفته می شود قیمت دلار در بازار که تا هفته گذشته با حمایت همراه بود به ارقامی بالاتر از 61 هزار تومان رسید. در بازار فعلی با قیمت های 59 هزار تومان وارد شده است.

در این روزهای بد بازار سرمایه که ارزش معاملات به سختی از مرز 4 میلیارد تومان عبور می کند، بازار ارز ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که فردا; سهام شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام ابتدا عرضه می شود!

این تامین در دو مرحله انجام خواهد شد. قیمت تعیین شده برای مرحله اول معادل 5 درصد از سهام این شرکت به قیمت 775 تومان انجام می شود.

در همین حال روز یکشنبه 29 بهمن 1402 قدیر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری بازار کفیلیم از لغو عرضه های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد و همچنین با یکی از خبرگزاری های بورس چندی پیش زمان احتمالی عرضه اولیه جدید را در پایان اردیبهشت و خرداد اعلام کردند.

سوال اینجاست که آیا وضعیت بازار نسبت به فوریه 1402 که عرضه اولیه به بازار بازگشت، بهتر شده است؟

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات به 3.84 میلیارد تومان رسید. شاخص کل که در نیمه اول بازار بیش از 10 هزار واحد رشد کرده بود در نهایت با رشد 4 هزار واحدی متوقف شد.

این نشان می دهد (از نظر فنی) سطح حمایت از میانگین 55 روزه شاخص که روز گذشته با افت بیش از 30000 واحدی شکسته شد، اکنون به مقاومتی جدی برای بازار تبدیل شده است این حمایت به دسته شکست های کاذب تقسیم می شود (سوگواری معامله گران) اما آنچه در بازار و نقشه بازار و نمودار شاخص کلی دیده می شود هیجان فروش بیش از حد در بازار است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39186

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.