• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

پیش بینی بورس فردا 4 اردیبهشت 1403 / بورس تهران بیش از حد قرمز است، سقوط تا کجاست؟

  • کد خبر : 39144
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
پیش بینی بورس فردا 4 اردیبهشت 1403 / بورس تهران بیش از حد قرمز است، سقوط تا کجاست؟

اکو ایران: بازار بورس تهران باز هم منفی شد و این بار در یک روز بیش از 32 هزار واحد ریزش کرد تا مجموعه ریزش های اردیبهشت ماه تکمیل شود و هر روز در این ماه بازار سرمایه افت تک رقمی را تجربه کرده است.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز که ارزش آن حدود 3900 میلیارد تومان ثبت شد، شاهد خروج 414 میلیارد تومانی پول واقعی از بورس تهران بودیم.

شاخص کل با بیش از 32 هزار واحد کاهش از 2.3 میلیون واحد به 2.1 میلیون واحد بدون وقفه رسید.

فملی، فولاد، فارس و عشایر شپنا نمادهایی در بازار کنونی بودند که با تکانه های منفی خود باعث شدند شاخص بیش از 1.4 درصد کاهش یابد.

گروه خودرویی و نماد خودرویی امروز روز بسیار پرتلاطمی را تجربه کردند. این خودرو در نیمه اول بازار در صف فروش قرار گرفت اما در نهایت با 1- درصد در پایان بازار کار را به پایان رساند. این موضوع شاید برای پیشکسوتان بازار که خودرو را پیشتاز بازار می دانند نشانه خوبی باشد مبنی بر اینکه ریزش بازار متوقف شده و خود را برای بازگشت آماده می کنند. البته این میزان کاهش برای بازیابی نیاز به تلاش و انرژی زیادی دارد و با این ارزش معاملاتی کم و بی روح، دیگر امیدی به آن نیست.

ارزش معاملات گروه خودرو در پایان معاملات امروز بیش از 353 میلیارد تومان بود و پس از آن فلزات اساسی با 243 میلیارد تومان در رتبه دوم پرارزش ترین گروه (معاملاتی) بازار پس از گروه خودرو قرار گرفتند، اما همچنان تولیدکنندگان فله در میان سه گروه اول قرار دارند. بازار سرمایه وجود دارد.

اما از اخبار مربوط به انبوه سازان باید گفت فرشید پورحاجت، دبیر مرکز ملی انبوه سازان در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان نوسازی کشور. شهر تهران درباره آخرین وضعیت مذاکرات با چینی ها برای ساخت مسکن، با بیان اینکه به صورت خصوصی ساخته شده و اداره مسکن و ساختمان اطلاعی از مذاکرات و توافقات احتمالی آنها ندارد، گفت: ای کاش به بخش خصوصی و قبل از ورود به روند مذاکره با چینی ها و امضای قرارداد، جلساتی را برگزار کردند.

اما این روزها فردین آقابوزوری، یکی از فعالان بازار سرمایه، درباره دلایل بی اعتمادی به بازار سرمایه به «اعتماد» گفته است: «وقتی سهامدار می بیند که داور یا حاکم بازار سرمایه سکوت کرده یا کاری از دستش برنمی آید. یا اینکه هیچ تلاشی نمی کند به وظایف خود عمل نمی کند و بی اعتمادی در حال افزایش است. و چنین تصمیماتی همراه با ناهماهنگی بازار پول و بازار سرمایه و ایرادات قانونی موجب افت مکرر شاخص می شود.

فردین آقابرزگی همچنین این موضوع را اضافه کرد که پس از تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، اتحادیه صنف طلافروشان نسبت به این قانون ابراز نارضایتی کردند و اعتراض خود را به حدی اعلام کردند که پس از آن دولت به سرعت وارد عمل شد اما چنین اختیاری در پایتخت وجود ندارد. بازار. چرا که مسئولان اجازه چنین فضایی را در بازار نمی دهند.

اما وزیر امور خارجه همچنان بر بازگشت به برجام پافشاری می کند و در نشست گفت وگوهای عربی و ایرانی اعلام کرد که ایران به شرط بازگشت همه طرف ها به برجام، مایل به همکاری است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز به ۷ هزار و ۴۵۹ همتی رسید و همچنان با رقم ۸ هزار همتی در روزهای ابتدایی اردیبهشت فاصله دارد.

این بازار با افت 13 روزه خود، امروز بیش از 32 هزار واحد سقوط کرد تا مجموعه ریزش های بازار در اردیبهشت ماه تکمیل شود.

اما از نظر فنی به سطوح مهمی در بازار اشاره کردیم که از دست رفتن این اعداد بازار سرمایه را با مشکل مواجه می کند، هر چند که اقدامات متولیان اقتصادی دولت کار را برای بازار سرمایه سخت کرده است. بازار برای ادامه کار

در هر صورت باید دید که آیا اهالی بازار حاضر به بازگشت به صف خرید هستند یا تصمیم دارند تا آخرین برگه سهمیه خود در صف های فروش باقی بمانند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39144

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.