• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3

پیش بینی بورس برای فردا 15 تیر 1403 / آیا بازار نتیجه انتخابات را پیش بینی کرده است؟

  • کد خبر : 40871
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
پیش بینی بورس برای فردا 15 تیر 1403 / آیا بازار نتیجه انتخابات را پیش بینی کرده است؟

اکو ایران: بورس اوراق بهادار تهران روز دوشنبه هفته جاری با افزایش 14 هزار واحدی به کار خود پایان داد، هرچند بازار از ابتدای هفته رویکرد مثبت آهسته ای را در پیش گرفته بود که باعث افزایش 2 میلیون و 30 هزار واحدی شد. برای قرعه کشی اعداد بزرگتر از 2 میلیون و 60 هزار واحد. اهالی بازار بین خود شایعه کردند که با توجه به پول کلان بازار، نتیجه انتخابات 17 تیر از قبل پیش بینی شده است!

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات روز دوشنبه بورس تهران ارزش معاملات به حدود 5400 میلیارد تومان رسید که البته نمی توان روی آن حساب کرد زیرا همچنان در محدوده ضعیفی قرار دارد. در همین حال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد بیش از 14 هزار واحدی به کار خود پایان داد و در رقم 2 میلیون و 65 هزار واحد قرار گرفت تا عملکرد مثبتی را برای این هفته ثبت کند.

فلزات اساسی با 151 میلیارد تومبا پیشرو گروه های صنعتی از نظر ارزش معاملاتی بودند و پس از آن گروه خودرویی که تعداد زیادی از نمادهای خود را در صف خرید قرار داده بود با ارزش معاملات 146 میلیارد تومانی در جایگاه دوم قرار گرفت. . گروه بانکی که مدت هاست در بازار سرمایه مورد توجه شهروندان قرار گرفته و با انتشار گزارش های مالی نسبتا خوب خریداران را به خود جلب کرده است، روز دوشنبه ارزش معاملاتی بیش از 144 میلیارد تومان داشت.

روز دوشنبه نیم دلار به 42 هزار و 950 تومان رسید و چیزی برای رسیدن به 43 هزار تومان باقی نمانده است. دلار در بازار آزاد نیز به بیش از 61 هزار تومان رسید و ارزش ارز از مرز 41 میلیون و 500 هزار تومان گذشت. اهالی بازار سرمایه طوری بین خود زمزمه می کنند که انگار نتیجه انتخابات را در 17 تیر 1403 پیش بینی کرده بودند یا اینکه پول های کلان نتیجه انتخابات را می دانست! همزمان آخرین مناظره تلویزیونی انتخابات امسال برگزار شد که بدون حاشیه نبود.

بانک مرکزی همچنان در بازار خزانه داری مداخله می کند و نرخ سود به محدوده 28 تا 29 درصد رسیده است و وجوه اهرمی برای خرید سنگین بازار در روز دوشنبه خواهند بود.

اما بازار هنوز رنگ مثبتی به خود نگرفته است، محمدامین گرمی معاون پذیرش بورس تهران از آماده سازی 5 شرکت برای عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد. در شرایط فعلی ارزش گذاری 2 شرکت انجام شده و با توجه به اجرای اقدامات مربوطه، این شرکت ها آمادگی لازم را برای عرضه در بورس دارند. به گفته معاون پذیرش بورس تهران، در حال حاضر 20 شرکت در حال انجام اقدامات لازم برای درج نماد هستند. این در حالی است که در هفته جاری دو صندوق جدید به بازار عرضه شد.

علی خانی رئیس اداره نظارت بر ناشران مواد شیمیایی و غذایی سازمان بورس طی نامه‌ای به مدیران کل شش پالایشگاه تهران، اصفهان، تبریز، لاوان، شیراز و بندرعباس اعلام کرد: بر اساس نامه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 2 تیر 1402 با توجه به تصویب 27 خردادماه هیئت وزیران در راستای پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر اصلاح دستورالعمل تعیین قیمت خوراک و فرآورده های اصلی در اجرای مفاد بخشنامه اجرایی افشای اطلاعات ناشران ثبت شده در سازمان، افشای واقعیات به همراه نتایج مالی مربوطه الزامی است. در همین راستا نماد شتر سود خود را تعدیل کرد و از رقم قبلی 57 ریال به 117 ریال افزایش داد. همچنین نماد شاراز رقم سود خالص هر سهم را به 406 ریال افزایش داد. شعبندر نیز رقم 2 هزار و 167 ریال را اعلام کرد. و به همین ترتیب شبریز 2411 ریال و شپنا 4700 ریال تعدیل نرخ سود هر سهم را اعلام کرده اند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز دوشنبه ۱۴ هزار واحد افزایش یافت و عدد شاخص به ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحد رسید. امکان پیش بینی ریاست جمهوری در کنار تعدیل هایی که 6 پالایشگاه باید انجام دهند از جمله مواردی است که بازار به آن توجه دارد. اما از نظر فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از افت فاجعه بار از ابتدای اردیبهشت ماه، نشانه هایی از رشد را نشان می دهد که در شرایط کنونی و در این روزهای حساس سیاسی کشور بسیار پر ریسک است.

بازار مدت هاست این وضعیت را تحمل کرده و به نظر می رسد به پایان بلاتکلیفی در بازار نزدیک می شویم و بازار با بازگشایی دامنه نوسانات خود در هفته آینده راه خود را پیدا خواهد کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40871

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.