• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

پیشینه جشن نمایشگاه بهار از نگاه رئیس اتاق اصناف تهران / هشدار اتاق اصناف به وزارت ارشاد و شهرداری تهران

  • کد خبر : 34735
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
پیشینه جشن نمایشگاه بهار از نگاه رئیس اتاق اصناف تهران / هشدار اتاق اصناف به وزارت ارشاد و شهرداری تهران

اکوایران: شهرداری تهران مدت هاست نمایشگاه های مختلفی را همراه با اتاق اصناف برپا می کند. البته اخیراً وزارت ارشاد نیز به صورت دوره ای نمایشگاه های غیرفرهنگی برگزار می کند. نمایشگاه هایی که از نگاه اتحادیه های تهران بازار را دچار اختلال کرده است.

اخبار اقتصادی، اتاق اصناف تهران امسال نمایشگاه بهاره را در پنج نقطه شهر تهران (شرق، غرب، جنوب، مرکز و شمال) از 24 اسفند لغایت 3 فروردین برگزار می کند. البته به گفته حمیدرضا روستاگر، رئیس اتاق اصناف تهران، هزینه غرفه های عرضه به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان هنوز مشخص نشده است.

البته به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، از بین پنج مکان مورد نظر یعنی پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، شهر آفتاب و مصلی، هزینه پست های شهرآفتاب بسیار مناسب تر است. نسبت به جاهای دیگر .

اما تخفیف مورد انتظار برای محصولات بین 5 تا 60 درصد است. در این نمایشگاه میزان تخفیف بستگی به تولید کننده یا توزیع کننده صرف غرفه دارد. بر اساس توافق اتاق اصناف با اصناف، تولیدکنندگان باید تخفیف بیشتری نسبت به توزیع کنندگان ارائه دهند. علاوه بر این، تخفیف های کم عمدتاً برای غذا اعمال می شود. به عنوان مثال تخفیف در نظر گرفته شده برای روغن خوراکی 5 درصد است. اما تخفیف های 40 تا 60 درصدی عمدتا مربوط به پوشاک است که عمده آن توسط تولیدکنندگان عرضه می شود.

شکایت از سمت های غیرقانونی

رستگار مزور (سه شنبه 10 بهمن 1402) در نشست خبری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاهای بهاره و جشنواره رمضان گفت: طبق قانون نظام صنفی توزیع کالا به صورت مستقیم در دست اتحادیه ها و تجربه نشان داده است که هر گاه راه اصلی توزیع کالا تغییر قانون باشد، بازنده اصلی جامعه و به عبارتی مصرف کنندگان هستند، بنابراین نمایشگاه ها فرصتی برای تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان است. هدف از ایجاد این نمایشگاه ها عرضه محصولات باکیفیت با کمترین قیمت می باشد.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: در جلساتی که اتاق اصناف، اصناف و وزارت حراست برگزار کردند، مقرر شد برگزاری نمایشگاه های بهاره به بهترین نحو انجام شود. اما در این بین ما یک نگرانی داریم و آن ورود غیرقانونی برخی نهادها و سازمان ها به این حوزه است. زیرا در نمایشگاه های غیرمجاز که تحت عنوان نمایشگاه بهاره برگزار می شود، متاسفانه محصولات بدون شناسه، بدون فاکتور و در صورت سرقت کالا به فروش می رسند و این مشکل مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند که در نهایت باید پاسخگوی آن باشیم.

وی هرچند با تاکید بر اینکه اولویت ما در نمایشگاه بهاره حضور تولیدکنندگان و اتحادیه های دارای مجوز بازرگانی است، اعلام کرد: در حال حاضر شهرداری به همراه وزارت ارشاد اجازه برگزاری نمایشگاه های دوره ای را می دهد که قانونی نیست. از نظر حقوقی و اگر بخواهند این روند را ادامه دهند، قانونی وارد می شویم یا اصلا نمایشگاه بهاره را برگزار نمی کنیم.

البته سال گذشته هم اتاقی از ورود شهرداری به این منطقه گلایه داشت اما این بار روستاگر اعلام کرد که با این نهادها و سازمان ها برخورد جدی خواهیم کرد.

رستگار گفت: محصولات عرضه شده در نمایشگاه بهاره ما مورد بازرسی، بازرسی و نظارت قرار گرفته است.

ما با کاخ ها مخالفیم.

رستگار در پاسخ به سوال «اکوایران» مبنی بر برگزاری کارگاه های ایرانی و عرضه گسترده لوازم خانگی توسط این کارگاه ها، گفت: استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور برای آحاد جامعه باید عادلانه باشد و اگر کسب و کاری آغاز شود. اینکه هزاران اتحادیه آسیب ببینند و هزاران نفر متحمل خسارت و زیان شوند، باید به آن پرداخته و تحلیل شود. شاید حفظ چنین مراکز عرضه ای در شهرهای بزرگ ضروری باشد اما باید خارج از شهر باشد، بنابراین ایجاد چنین فضاها و امکانات و به عبارتی واحدهای اقتصادی باید با مشورت اتاق اصناف انجام شود.

در غرفه های بهاری چه می بینید؟

در نمایشگاه بهاره امسال نیز مانند سال های گذشته پوشاک، کیف، کفش، غذا، شیرینی و شکلات عرضه می شود که محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بین 5 تا 60 درصد تخفیف دارند و به دلیل حضور تولیدکنندگان، امکان اعمال تخفیف برای برخی از محصولات مانند پوشاک تا 60 درصد تخفیف وجود دارد.

به گفته ابوالحسنی، کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، شکر و روغن با قیمت مصوب بر اساس قیمت روز عرضه می شود.

این نمایشگاه ها که از 24 تا 25 اسفندماه برگزار می شود از ساعت 10 صبح تا 21 آماده ارائه خدمات هستند اما در ماه مبارک رمضان این نمایشگاه ها از ساعت 15 تا 22 دایر هستند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34735

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.