• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پشت‌پرده نوسان قیمت سکه

  • کد خبر : 36888
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
پشت‌پرده نوسان قیمت سکه

اکو ایران: اتحادیه طلا و جواهر صبح امروز یکشنبه 6 اسفند علاوه بر بازار شب، قیمت سکه امامی را به روز کرد و هر قطعه از این فلز زرد را 37 میلیون و 700 هزار تومان قیمت گذاری کرد.

اخبار اقتصادی، به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی روز گذشته با 100 هزار تومان افزایش به 37 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

البته برخی معامله گران مدعی هستند شنبه شب تقاضا برای خرید سکه در بازار ثانویه وجود داشته است. علاوه بر بازار شب، صبح امروز یکشنبه 6 اسفندماه، اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی را به روز کرد و هر قطعه از این فلز زرد را 37 میلیون و 700 هزار تومان قیمت گذاری کرد.

تحقیقات حاکی از آن است که ارز امامی در 5 روز گذشته بیش از 500 هزار تومان افزایش را به ثبت رسانده است. تحلیلگران دلایل متعددی را برای نوسانات ارز مطرح می کنند، اما مهمترین دلیل آن تقاضا در پایان سال است. به عبارت دیگر برخی فعالان بازار رشد قیمت سکه در روزهای اخیر را با تقاضای عید مرتبط می دانند. از این حیث، بررسی های بازار در سال های اخیر نشان می دهد که مردم اغلب در روزهای قبل از عید، سکه طلا را برای مقاصد مختلف مانند هدیه دادن یا تغییر شکل دارایی خود خریداری می کنند.

لازم به ذکر است نوسان صعودی قیمت سکه در حالی رخ داد که حراج سکه و شمش طلا در مرکز طلا و ارز در حال برگزاری بود.

به گفته گروهی از تحلیلگران، اونس در یک مثلث نوسان می کند و اگر از هر طرف خارج شود، روند بعدی آن واضح تر خواهد بود. به گفته آنها محدوده 2180 دلار بالای مثلث و از سوی دیگر محدوده 2150 دلار حمایت از پایین مثلث است.

در حال حاضر عده ای به افزایش مجدد قیمت سکه امیدوار هستند اما برخی دیگر می گویند بازارساز احتمالا مانع از افزایش قیمت خواهد شد. کارشناسان فنی می گویند در بازار فعلی، سمت صعودی بازار تلاش می کند از مرز 37 میلیون و 800 هزار تومان عبور کند و در صورت عبور از مرز، احتمال رسیدن به تدریج به 38 میلیون تومان نیز وجود دارد. از سوی دیگر اگر ارز از مرز 37 میلیون و 200 هزار تومان عبور کند. اگر تومان ضرر کنید، شانس بازگشت به سطح 36 میلیون و 800 هزار تومان وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36888

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.