• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پروفیل های فولادی بدون مشتری ماند

  • کد خبر : 35284
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
پروفیل های فولادی بدون مشتری ماند

میلگرد در بازار آزاد تهران تحت تاثیر سیگنال بازگشت نرخ ارز ارزان قرار گرفت. این در حالی است که سیگنال منفی پولی ناشی از رونق پروفیل های بلند فولادی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران است.

اخبار اقتصادی، رشد چرخ‌های فولادی پروفیل بلند در هفته سوم فوریه کاهش یافت. به این ترتیب در شرایطی که بیش از 284 هزار و 398 تن میلگرد و تیرآهن در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد. تنها 46 هزار تن محصول معادل 16 درصد کل عرضه به فروش رسید. این در حالی است که نسبت حجم معاملات و عرضه در رینگ پروفیل بلند فولادی در هفته دوم بهمن ماه حدود 50 درصد بوده است.

حلقه تقویتی شل شد

بررسی آمار معاملات پروفیل بلند فولادی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران حاکی از آن است که 260 هزار تن انواع میلگرد تقویت کننده با قیمت پایه بین 19 هزار و 250 تا 22 هزار و 776 تومان به ازای هر کیلوگرم محصول در این بازار عرضه می شود. با توجه به استقبال خوب نامزدهای حلقه در هفته دوم بهمن ماه، غلتک ها فرصت افزایش قیمت پایه را پیدا کردند و به این ترتیب سقف قیمت پایه این گروه از محصولات در عرضه هفته سوم. بهمن ماه 100 تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت.

برخلاف هفته های گذشته؛ میله های عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالا با استقبال متقاضیان مواجه نشد و تنها 47 هزار تن تقاضا در این بازار به ثبت رسید که در نهایت منجر به فروش 34 هزار و 893 تن محصول از این بازار شد. در مقایسه با حجم معاملات، در هفته گذشته به 13.4 درصد در رینگ رسید.

کاهش انتظارات تورمی در میان فعالان بازار به دلیل برگشت نرخ ارز موجب شد سرمایه‌جویان از دایره مقاطع طویل فولادی رها شوند و در نتیجه رکود مصرف در این بخش دوباره نمایان شود.

شیب کاهش نرخ

میانگین قیمت فروش میلگردهای رینگ فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته سوم بهمن ماه 22 میلیون و 579 هزار تومان بود. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون اعضای بورس، قیمت نهایی این میله 24 هزار و 670 تومان است. این در حالی است که در هفته گذشته میلگرد در بازار آزاد تهران با قیمتی بین 24800 تا 24500 تومان معامله شد. از ابتدای تا پایان هفته قیمت این محصول در بازار آزاد کاهش یافت. این کاهش نرخ در بازار آزاد متاثر از سیگنال تورم بود. به این ترتیب تفاوت قیمتی بین بورس و بازار آزاد مشاهده نشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35284

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.