• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

پراید چگونه به 400 میلیون رسید؟ / 180 برابر قیمت پراید در 30 سال

  • کد خبر : 33745
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
پراید چگونه به 400 میلیون رسید؟  / 180 برابر قیمت پراید در 30 سال

اخبار اقتصادی، قیمت پراید تخمین زده می شود که صفر کیلومتر با شرایط معقول 340 میلیون تومبا به فروش برسد، اما در میان معدود تبلیغات باقی مانده از صفر کیلومتر پراید در پلت فرم های معروف، گروهی از فروشندگان بی دندان در هنگام ارائه عبارت کلکسیونر، انتظار بیشتری از خریدار دارند.

قیمت پراید کیلومتر صفر در تبلیغات از مرز 400 میلیون عبور کرده و با رقم درخواستی فروشندگان برای خودرویی که سه چهار سال غیر فعال بوده و در کشورهای همسایه مانند کارکرده استفاده می شود، مذاکره می شود. بی ام و 320 و رنو داستر دست دوم. همین رقم 340 میلیونی که در سایت های تخصصی خودرو قیمت پراید صفر کیلومتر در نظر گرفته می شود نسبت به سه دهه قبل یعنی ابتدای ورود پراید به ایران و اکنون سه سال 180 ضرب شده است. پس از بازنشستگی او پراید از خط تولید خودروی کلکسیونی به نام خودرو فروخته است.

پراید صفر کیلومتر چگونه وارد مجموعه خودروهای کلکسیونی شد؟

فرارو نوشت: غرور کیلومتر صفر کمتر پیدا می شود. تقریباً در هیچ کدام از نمایشگاه های خودرو به پراید صفر کیلومتر اشاره ای نشده است و وقتی به سراغ پلتفرم های پرطرفدار می رویم، تعداد تبلیغات صفر کیلومتر پراید در شهر کوچکی مثل تهران به 20 نمی رسد، در بسیاری از این تبلیغات تصویری از پراید صفر کیلومتر وجود ندارد. و بنابراین هیچ راهی برای تعیین صحت آن وجود ندارد.

کیلومتر صفر پرایدی که در تبلیغات پیدا می کنیم معمولا مربوط به سال 99 است که آخرین سال حضور پراید در خط تولید سایپا است. در این میان 13 مدل پراید کیلومتر صفر صندوقدار و سه مدل پراید کیلومتر صفر یا همان هاچ بک وجود دارد که فروشندگان آنها در سه چهار سال اخیر موفق به خرید مشتری نشده اند و یا پراید کیلومتر صفر خود را در محل فروش نگه داشته اند. قیمت بالاتر قیمت روز برای هر موردی این نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین قیمت پراید صفر کیلومتر در یک سری تبلیغات و آنچه ممکن است در ذهن ما باشد وجود ندارد.

قیمت پراید کیلومتر صفر چنده؟

قیمت پراید صفر کیلومتر 340 میلیون تومان برآورد شده است. این رقم را می‌توان با توجه به تبلیغات معدودی که وجود دارد، به نوعی میانگین قیمت پراید صفر کیلومتر در نظر گرفت، اما وقتی تبلیغات را به صورت موردی بررسی می‌کنیم، با ارقام شگفت‌انگیزی برای پراید صفر کیلومتر مواجه می‌شویم.

به عنوان مثال در یکی از این آگهی ها قیمت پراید صفر کیلومتر 405 میلیون تومان است. این مدل با نام پراید 111 مدل 99 به فروش می رسد اما در آگهی ذکر شده که رقم ارائه شده توسط فروشنده منصفانه نیست. در قسمت توضیحات فروشنده نوشته بود: ماشین در حد صفر…بیمه نداره…از درب نمایندگی اومده سه ساله تو پارکینگ خونه خوابیده.. پرداخت فقط به صورت نقد و اقساط…”

فروشنده دیگری در شیراز 400 میلیون تومان روی صندوق 99 رقمی پراید کیلومتر صفر و یک نفر دیگر هم نزدیک به 390 میلیون تومان برای صندوق 99 رقمی پراید کیلومتر صفر درخواست کرد.

پراید صفر کیلومتر که 390 میلیون به فروش می رسد با نام کلکسیون پراید به شکل سرگرم کننده ای تبلیغ می شود و احتمالاً فروشنده بر اساس این عبارت انتظار زیادی از خریدار دارد و قیمت پیشنهادی خود را با اختلاف بیشتر از میانگین ارقام اعلام شده تعیین کرده است. توسط سایر فروشندگان

قیمت پراید صفر کیلومتر در تبلیغات حداقل به 320 میلیون تومان رسیده است و برخی از فروشندگان حاضر به فروش اقساطی هستند تا زودتر به دست مشتریان برسد.

قیمت پراید صفر کیلومتر در سه دهه 180 ضرب شد

قیمت پراید صفر کیلومتر به طور میانگین 340 میلیون تومان برآورد شده است که نسبت به اوایل دهه 70 تقریباً 180 برابر شده است.

پراید صفر کیلومتر اولین بار در اوایل دهه 70 وارد بازار شد و در آن زمان حدود 1900000 تومان ارزش داشت. سه سال بعد پراید صفر کیلومتر با قیمتی تقریباً پنج میلیونی معامله شد که 160 درصد بیشتر از قیمت اولیه بود.

افزایش قیمت پراید در سال های بعد ادامه یافت. قیمت پراید صفر کیلومتر در اوایل دهه 80 به هفت میلیون تومان و در اوایل دهه 90 به 16 میلیون تومان رسید و با انتشار خبر خروج پراید از خط تولید سایپا در سال 1398، حدود 80 میلیون تومان در بازار آزاد فروخته شد. تومان.

زمانی پراید از خط تولید حذف شد که خود سایپا آخرین نسخه های باکس و هاچ بک را با قیمتی نزدیک به 37 میلیون به مردم تحویل داد.

قیمت پراید صفر کیلومتر با تیبا و کوئیک یکسان است

قیمت پراید صفر کیلومتر تفاوت چندانی با مدل هایی مانند تیبا و کوئیک ندارد. فروشندگان پراید صفر کیلومتر روی رقمی معادل 340 میلیون تومبا اتفاق نظر دارند که صندوقدار تیبا با موتور نسبتاً بهبود یافته تقریباً در همین بازه قیمتی به فروش می رسد.

قیمت صندوقدار تیبا که مانند پراید از خط تولید سایپا خارج شده در بازار آزاد حدود 355 میلیون تومان است و چند فروشنده حاضرند آن را با قیمت کمتری به دست خریدار واقعی برسانند. هاچ بک تیبا که مانند پراید هاچ بک قیمتی بالاتر از نسخه جعبه ای خود دارد در نهایت 360 میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت کوئیک تک دنده 360 میلیون تومان و دنده ساینا که دیگر تولید نمی شود و دنده تیپ ساینا جایگزین آن می شود 365 میلیون است.

ارزش کیلومتر صفر پراید چقدر است؟

قیمت پراید صفر کیلومتر هم اکنون 6.6 هزار دلار آمریکا برآورد شده است. با احتساب رقم 340 میلیونی که در حال حاضر برای پراید صفر کیلومتر پیش بینی می کنیم و نرخ 51 هزار تومبای اعلام شده برای قیمت دلار آزاد، پراید صفر کیلومتر دقیقاً شش هزار و 666 دلار ارزش دارد.

به این ترتیب پراید صفر کیلومتر در رده مدل های اقتصادی بازار خودروهای جهانی قرار می گیرد اما با همین پول می توان گزینه های مارک دار را در بازار مدل های دست دوم کشورهای همسایه انتخاب کرد.

رنو داستر دست دوم در کشورهای حوزه خلیج فارس با قیمت تقریباً 21 هزار درهم یعنی تقریباً 290 میلیون تومان از پول خودمان موجود است. بی ام و 320 مدل 2008 که حدود 150 هزار کیلومتر مسافت را طی کرده است با قیمتی حدود 23 هزار درهم (حدود 315 میلیون تومان) به فروش می رسد و با پولی که اکنون فروشندگان پراید کیلومتر صفر می خواهند، امکان خرید نیسان کارکرده وجود دارد. مدل جوک 2012 در کشورهای همسایه.

از سوی دیگر قیمت پراید صفر کیلومتر معادل 136 گرم طلای 18 عیار، 11 سکه امامی، 20 قطعه نیم سکه بهار آزادی و 32 قطعه ربع سکه بهار آزادی است.

ارزش پراید در بازار خودرو ایران

پراید صفر کیلومتر در حال حاضر 300 الی 400 میلیون معادل قیمت تندر 90، پژو پارس و بسیاری از مدل های مونتاژی مانند ام وی ام 315 و لیفان X60 مورد استفاده در بازار دست دوم به فروش می رسد.

تندر 90 با برد کمتر از 150 هزار کیلومتر و قیمتی بین 330 تا 410 میلیون در بازار موجود است. پول مطالبه شده از سوی فروشندگان پراید صفر کیلومتر برای خرید پژو 206 با کارکرد کمتر از 40 هزار کیلومتر کافی است. پژو پارس TU5 های دست دوم مدل 95 تا 97 را به راحتی می توانید در بازه قیمتی مایل صفر پراید پیدا کنید. با ارقامی که از فروشندگان پراید صفر کیلومتر انتظار می رود، می توانید رانا مدل 98 را خریداری کنید. ام وی ام 315 که در اوایل دهه 1400 از خط مونتاژ حذف شد، در محدوده قیمتی پراید صفر کیلومتر و در بین بقیه مونتاژها به فروش می رسد. خط، می توانید SUV هایی مانند X33 کارکرده، لیفان X60 کارکرده و غیره را مشاهده کنید.

ایرنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33745

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.