• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

ورود 13 محصول جدید به بازار

  • کد خبر : 30306
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
ورود 13 محصول جدید به بازار

اکوایران: مدیرکل دفتر بهبود وضعیت و وضعیت دام معاونت امور تولیدات دامی گفت: 13 نوع آرد و علوفه کم آب وارد سامانه بازار می شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، تاکنون در سامانه بازار نهاده های دام و طیور تنها سه نوع آرد جو، ذرت و سویا با سکه 4200 تومان یا نیم سکه 28500 تومان عرضه می شد.

اما بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی از این پس حدود 13 نوع نهاده شامل کنجاله کلزا، کنجاله پنبه دانه، کنجاله آفتابگردان، کاکل ذرت یا سورگوم و انواع گیاهان جاذب آب وارد می شود. بازار.

سید احمدرضا سیدعلیان مدیرکل اداره بهبود امور دام و اصلاح دام جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر مجوز عرضه و جایگزینی کنجاله کلزا، پنبه دانه، آفتابگردان و خوشه ذرت را از وزیر جهاد کشاورزی گرفته ایم. بازار. علاوه بر یکسان سازی مواد غذایی در سامانه بازار پیاده سازی شده و کشاورزان می توانند این اقلام را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد 1402 حدود 4.5 میلیون تن کنجاله سویا و 10 میلیون تن ذرت برای تامین خوراک دام و طیور وارد کشور می شود، افزود: ارز نیمایی در سال اول 10 درصد آرد سویا آرد سویا جایگزین سه وعده کلزا، پنبه و آفتابگردان است و تجار می توانند این سه نوع آرد را با نصف ارز وارد کنند.

مدیرکل دفتر تغذیه دام و وضعیت دام معاونت امور تولیدات دامی گفت: مصرف تک بعدی نهاده های دام و طیور به دلیل فواصل زیاد از سویا در تامین کنجاله سویا با مشکل مواجه شده است. کشور مبدأ تولید کننده و همچنین تحریم ها. به همین دلیل، تنوع بخشیدن به خوراک دام و طیور و جایگزینی گیاهانی که به آب کمی نیاز دارند، مصرف کنجاله سویا را کاهش می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30306

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.