• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

واکنش نمایندگان مردم در مجلس پس از نارضایتی مردم از وعده ایران خودرو و افزایش قیمت پژو پارس

  • کد خبر : 39514
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴
واکنش نمایندگان مردم در مجلس پس از نارضایتی مردم از وعده ایران خودرو و افزایش قیمت پژو پارس

به گزارش اخبار اقتصادی، پس از نارضایتی خریداران و متقاضیان پژو پارس پشت وعده ایران خودرو شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم کرمان (سیرجان بردسیر) در مجلس یازدهم با تحویل 1402 دستگاه خودرو به قیمت توافقی قبلی و اصرار بر افزایش قیمت در سال جاری در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم پیگیری یکی دو ماهه، تخلفات گسترده ای در شورای اسلامی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به موضوع خودروسازان اشاره کرد.

حسن پور افزود: خودروسازان بدون دلیل قیمت ها را افزایش داده و به تعهدات خود عمل نکرده اند. این اقدامات فقط باعث ایجاد بی اعتمادی در جامعه می شود.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزود: خیلی امیدوارم دستگاه های نظارتی وارد شوند. زیرا موجی از نارضایتی در حال شکل گیری است. این افزایش غیر منطقی فقط در مورد خودروها صدق نمی کند. طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت آب و برق بودم. در حالی که در بودجه 1403 هیچ مجوزی در این زمینه به دولت نداده ایم.

وی گفت: دولت و دولتمردان باید مدیون مردم باشند نه نهاد دیگری. همه در مورد گشت ارشاد این را می گفتند اما چرا این اتفاقات ناگوار برای مردم می افتد؟ سازمان بازرسی و قوه قضائیه باید به این بی عدالتی ها پایان دهند.

تا زمانی که دولت در اقدامات خودروسازان شرکت می کند، قاضی و متهم یکی هستند!

احمد درسته

احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان و سخنگوی و رئیس کمیته آمادگی فیزیکی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار داشت: وزارت صمت باید یکبار برای همیشه التیام یابد. تمام دردهای بی درمان عدم پاسخگویی خودروسازان.

راستینه در عین حال تصریح کرد: با وجود اینکه وزارت حریم خصوصی مسئولیت جدی رسیدگی به تخلفات خودروسازان را بر عهده دارد و باید اتهامات این سازمان را بپذیرد، اما متاسفانه به دلیل تضاد منافعی که در این زمینه وجود دارد، این درد تمام شده است. غیر قابل درمان شده است

وی افزود: اگر وزارتخانه مصمم به حل آن باشد می تواند از ابزار قانونی خود استفاده کند اما تاکنون اقدامی نکرده است. این در حالی است که در سال های اخیر شاهد عدم تعهد قانونی خودروسازان بوده ایم.

راستینه در خصوص اقدام مجلس گفت: بارها فریاد زدیم، مجلس بارها این موضوع را زیر سوال برد اما در واقع وظیفه قوه قضاییه برخورد با مجرم و جلوگیری از وی وظیفه قوه مجریه است. برای این کار از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده می کنیم و انتقادات زیادی را مطرح می کنیم. حالا دستگاه های نظارتی باید وارد شوند.

افزایش قیمت پژو پارس ظلم زور است/ اگر واردات انجام می شد ایران خودرو نمی توانست خودکشی کند!

جلال رشیدی کوچی

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار رکنا، حضور و دخالت نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی و قوه قضائیه را بعید خواند.

وی گفت: این ظلم است که نمی توان با مردم خودروی تحویل سال گذشته را به قیمت امسال محاسبه کرد و در صورت عدم توانایی آنها را وادار به عقب نشینی کرد. در عین حال به افرادی که تکنولوژی آنها به سه دهه قبل می رسد، خودرو می دهند. دلیل آن حمایت بی چون و چرای دولت های مختلف از خودروسازان است.

این نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم اظهار داشت: در واقع باید بمیریم که یکی از سران ایران یعنی خودرو می گوید: همانطور که سی سال ما را کشتند، 6 سال دیگر هم این روند را ادامه دهیم. ماه ها.”

وی ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین اتفاقی در دولت مستضعفان با توجه به دخالت سازمان بازرسی و قوه قضائیه در این زمینه، گفت: نهادهای کنترلی می توانند وارد شوند اما این کار را نمی کنند، همانطور که قبلاً این کار را نکرده اند. .

رشیدی کوچی در بخشی دیگر از اظهارات خود موضوع عدم واردات خودرو را مطرح کرد و گفت: اگر واردات انجام می شد -البته با تعرفه معقول نه با تعرفه 150 یا 250 درصدی- قیمت پژو پارس قطعا به 800 نمی رسید. میلیون تومان امروز و ایران خودرو نتوانست گردنش را آویزان کند.

وی افزود: متأسفانه خیلی ها بدهکار هستند، بنابراین خیال خودروسازان راحت می شود که هیچکس به فکر آنها نیست. بقیه تاپیک ها فقط برای نمایش است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39514

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.