• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

واکنش بانک مرکزی به جریمه بانک ها

  • کد خبر : 30644
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
واکنش بانک مرکزی به جریمه بانک ها

به گزارش اخبار اقتصادی، فرشاد محمدپور، معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: جهش تولید مسکن یکی از دغدغه های اصلی دولت سیزدهم و همه اعضای بانک مرکزی است. از این رو، تلاش نظام بانکی همواره در جهت تسهیل و تسریع روند تسهیل در این زمینه است و مشکلات این حوزه به طور مستمر در جلساتی که با نمایندگان وزارت مسکن، سازمان امور مالی و غیره برگزار می شود، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. نهادهای مربوطه

وی افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید بانک مرکزی در دو سال گذشته تسهیل پرداخت خدمات پرش مسکن بوده و بانک مرکزی و سیستم بانکی بیشترین جلسات و رایزنی ها را در این زمینه با سایرین داشته است. نهادهای ذیربط و در جلسات شورای پول و اعتبار این موضوع همواره مهمترین محور بحث ها بوده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به ضوابط تعریف شده برای اخذ مالیات از بانک ها در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: بانک ها موظف به پرداخت جرائم مالیاتی به نسبت امتناع از پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده هستند و این امر می باشد. بدیهی است در صورت عدم وجود متقاضی تسهیلات، بانک ها مشمول تحریم مالیاتی نخواهند شد.

محمدپور تصریح کرد: برخی ارقام و ارقام به صورت غیررسمی منتشر شده است اما باید جریمه ها بر اساس عدم تمایل بانک ها به پرداخت تسهیلات به متقاضیان و بر اساس قانون معرفی شود.

معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به روند قانونی تعریف شده برای ارائه متقاضیان به تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به شبکه بانکی گفت: بر اساس شرایط تعریف شده متقاضیان ابتدا باید در سامانه طراحی شده توسط وزارت راه ثبت نام کنند. و شهرسازی و پس از ارائه پرونده و ارائه به بانک متقاضی تسهیلات شناخته می شوید و در این صورت در صورت استنکاف بانک از پرداخت تسهیلات به متقاضی ارائه شده مشمول جرائم مالیاتی و این موضوع می باشید. نص صریح قانون است.

وی افزود: طی 2 سال گذشته به دلیل مشکلاتی مانند آماده نبودن سامانه ثبت نام و عدم ارائه متقاضیان واجد شرایط به بانک ها، فرآیند پرداخت تسهیلات به طور کامل انجام نشده و در نتیجه سررسید به دلیل متقاضی محور بودن این خدمات، گاهی اوقات ببینید که وظایف محوله به بانک ها بیشتر از متقاضیان ارائه شده بوده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات مطابق با متقاضیان ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی هستند و طبق قانون عدم پرداخت تسهیلات مشمول جریمه مالیاتی است. این امر تا زمانی رخ می دهد که متقاضی مطابق با وظایف محوله به بانک های مختلف معرفی نشده باشد.

محمدپور خواستار تسهیل فرآیند شناسایی متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شبکه بانکی توسط متولیان ذیربط شد و ابراز امیدواری کرد که روند معرفی متقاضیان به شبکه بانکی این بخش بتواند خود را به خوبی انجام دهد. نقش. نقشی در حل بخشی از مشکلات مسکن مردم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30644

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.