• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

هزینه مسکن ملی را کاهش می دهیم/ ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن شتاب می گیرد

  • کد خبر : 38042
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
هزینه مسکن ملی را کاهش می دهیم/ ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن شتاب می گیرد

به گزارش اخبار اقتصادی و اعلام شده است وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز هفتم فروردین در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم در سال 1403 گام های بلندتری در حوزه مسکن برداریم. که در سال 1402 م.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال میزان حمایت ها و کمک ها برای تحویل واحدهای مسکونی بیشتر تقویت می شود، افزود: امروز عملیات افتتاح 33 هزار و 863 مسکن برای مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شد. که با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد و در زمینه تامین مالی از طریق شبکه بانکی و از طریق وزارت راه و شهرسازی به دهیاری ها و شهرداری های سراسر کشور کمک شده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه قرار شده است هر ماه جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و اعضای اصلی تشکیل شود و در هر جلسه پرونده ای باز شود، گفت: در این جلسه با حضور رئیس جمهور و اعضای اصلی مجلس شورای اسلامی نیز پرونده تشکیل می شود. اسکان هیات علمی دانشگاه واگذار شد و هم اکنون متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال دریافت واحدهای مسکونی خود هستند و روند افتتاح ادامه خواهد داشت.

رشد 44 درصدی تامین مسکن برای اقشار کم برخوردار در سال گذشته

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه تامین مسکن اقشار محروم در سال 1402 نسبت به سال 1401 44 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: امسال تصمیمات خوبی در حوزه مسکن محرومان اتخاذ شده است و تلاش می کنیم این مسکن افزایش یابد. تعداد مشاغل خالی در این بخش

670 هزار زمین روستایی تحویل شد

بذرپاش گفت: با احتساب تامین مالی هزینه های آماده سازی توسط دولت، افزایش مسکن روستایی از 200 به 350 میلیون تومان در هر واحد و نرخ سود 5 درصدی، سرعت ساخت مسکن روستایی بیشتر از شهری است. در حال حاضر در بخش مسکن روستایی بیش از 670000 قطعه زمین اخذ و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نزدیک به 500 هزار خانه روستایی در حال ساخت است که بخشی از آن نیز تحویل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بیشتر است، تصمیم بر این شد که به نحوی از قیمت تمام شده کاسته شود. مقرر شده است در مواردی که مردم در تامین مشکل دارند ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه ها تزریق کنیم تا شروع شود.

بذرپاش گفت: در زمینه آماده سازی زمین مقرر شد وزارتخانه کمک بیشتری کند. همچنین در زمینه ضمانت نامه بانکی نیز تصمیمات خوبی گرفته شد و مقرر شد زنجیره ای از ضمانت نامه های بانکی ایجاد شود که کمک شایانی به تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خواهد کرد.

نسبت مسکن برای اقشار محروم طبق قانون بودجه 200 تعیین شده است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تبصره ماده 13 قانون بودجه، 200 فقره همات برای مسکن مستضعفان، وام ازدواج و زایمان مصوب شد، گفت: مقرر شد تا یک هفته آینده بانک مرکزی مسکن را تخصیص دهد. بخشی برای افراد محروم از 200 همات. در قانون بودجه آمده است که این قسمت باید در اسرع وقت به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. تزریق 400 میلیون تومان وام به هر پروژه باعث تسریع در ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می شود.

بازرپاش در خصوص تامین زمین مسکن نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با تامین زمین مسکن مهر گفت: یکی از کمک های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن بحث زمین است و در بسیاری از شهرها مناطق به طور متوسط ​​50 درصد قیمت یک واحد مسکونی را مالکیت زمین تشکیل می دهد. یکی از اصلی ترین تسهیلات در حوزه مسکن، تامین زمین است که بیشتر این زمین ها با اجاره نامه ۹۹ ساله به صورت رایگان در اختیار متقاضیان و سازندگان قرار می گیرد.

عرضه زمین نهضت ملی مسکن در تابستان امسال به 120 هزار هکتار می رسد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین های تحویلی در بخش شهری و روستایی برای طرح ملی نهضت مسکن به 120 هزار هکتار می رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین های تحویلی به نهضت ملی می رسد. از طریق طرح مسکن در مناطق شهری و روستایی به 70 هزار هکتار می رسد. به هزار هکتار می رسد. همچنین در بخش روستایی زمین در نظر گرفته شده برای 670000 قطعه حدود 50000 هکتار است.

وی تصریح کرد: در مجموع 120 هزار هکتار به ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی افزوده شده است و این بدون احتساب زمین هایی که در محدوده شهری در اختیار است، در شرایط فرسودگی و یا فرسودگی یا فرسودگی یا فرسودگی و یا بدون احتساب زمین هایی که در محدوده شهری در تملک است. اراضی روستایی دارای مالکیت

بذرپاش یادآور شد: در جریان اجرای مسکن مهر که یکی از پروژه های خوب دولت های گذشته بود، حدود 8 هزار هکتار زمین به دست آمد.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال سال خوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باشد و زمین های بیشتری اعطا شود و واحدهای بیشتری ساخته شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38042

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.