• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

نامه متقاضیان مسکن ملی به رئیس جمهور شهید! / بعد از این خانه های نیمه کاره ما چه می شود؟

  • کد خبر : 39827
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
نامه متقاضیان مسکن ملی به رئیس جمهور شهید!  / بعد از این خانه های نیمه کاره ما چه می شود؟

به گزارش اخبار اقتصادی، اکثریت متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن به ویژه در استان تهران به دلیل مشکلات عدیده از جمله عدم پیشرفت پروژه ها با توجه به اعلام زمانبندی اولیه ساخت پس از حدود 5 سال، افزایش عجیب مبلغ، درخواست عوارض مشترک با قیمت های گزاف، توقف پروژه در مرحله خاکبرداری. ، حفاری ها و برخی در مرحله زهکشی به دلیل کشف قنات و چاه های زیرزمینی، خروج متقاضیان پروژه و جایگزینی مجهولات، عدم تکمیل انشعاب و محوطه سازی در پروژه های با پیشرفت بیش از 80 درصد و عدم وجود آن -تطبیق این پروژه ها برای دریافت پول بیشتر از مردم… یا در مقابل وزارت راه و شهرسازی گرد هم می آیند یا مشکلاتشان را به رسانه ها منتقل می کنند یا نامه می نویسند. خطاب به نهاد ریاست جمهوری خواستار پیگیری مشکلات پایان ناپذیر خود هستند، اما برخی از آنها بسیار نگران معتقدند که پس از رئیس جمهور شهید سرنوشت مسکن ملی نیمه کاره چه خواهد شد و چه کسانی با مشکلات آنها برخورد خواهند کرد و حقوق آنها را به عهده خواهند گرفت؟

در همین رابطه گفت وگوی خبرنگار رکنا با واوان یکی از متقاضیان نهضت ملی مسکن اسلامشهر را بخوانید:

یکی از متقاضیان پروژه ۶۰۰ واحدی آریا عمران پارس مسکن ملی واوان اسلامشهر به خبرنگار رکنا گفت: می خواستم مشکلی را با شما در میان بگذارم. پروژه 800 واحدی نهضت ملی مسکن اسلامشهر به نام شهید سلیمانی در منطقه واوان که شامل شرکت آریا عمران پارس با 600 واحد مسکونی و شرکت مآب سازه با 200 واحد مسکونی است، پس از گذشت حدود 5 سال و مانند سایر پروژه های دولت ملی . طرح نهضت مسکن نه تنها طبق برنامه پیش نرفت، بلکه باعث شده متقاضیان با موارد عجیبی در پرداخت عوارض مشترک مواجه شوند.

ما در سال 1377 به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اسلامشهر طرح واوان 800 واحدی ثبت نام کردیم که در آن سال ها به ما گفتند که قرار است 8 قسط 40 میلیون تومانی پرداخت کنیم. با وجود تاخیر وحشتناک پیمانکار در ساخت پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس، در حال حاضر از اعضای کل پروژه 800 واحدی مبالغ گزافی می خواهند که به هیچ وجه با ارقام وعده داده شده مطابقت ندارد.

این متقاضی در ادامه به خبرنگار رکنا گفت: متاسفانه پس از شهادت رئیس جمهور کشورمان موج بسیار بد، غم انگیز و ناامیدکننده ای در بین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به راه افتاده است. با وجود اینکه رئیس جمهور شهید در ساخت یک میلیون خانه در سال بسیار پیگیر بود و هر هفته شورای عالی مسکن را برگزار می کرد، اما در سال های اخیر پروژه هایی که ما برای آن سرمایه گذاری کردیم پر از مشکلات، تاخیر و سخنان بد است. و هزاران مشکل دیگر بود و هست و حالا دغدغه ما این است که واقعاً از این به بعد و بعد از شهادتش وضعیت چگونه خواهد بود.

این متقاضی در ادامه گفت: وقتی دیگر نتوانند به صورت جدی کار را پیگیری کنند، چه کسی مسئولیت این پروژه های ناتمام و معطل را بر عهده می گیرد؟ ما هزاران، اگر نگوییم میلیون‌ها نفر هستیم که تمام زندگی خود را صرف این پروژه‌ها کرده‌ایم و تمام امید ما برای زندگی و آینده به این پروژه‌ها است. هیچکس با حقوق این کارگران و کارمندان نمی تواند پاسخگوی این همه تورم و اجاره خانه و درآمدهای بالا بر اساس روزمزد باشد. از این به بعد تاریخچه کار این خانه های نیمه تمام چند سال و چگونه خواهد بود؟ آیا آنها مدیریت خواهند شد؟

این متقاضی در ادامه به خبرنگار رکنا گفت: لطفا از نگرانی ها، استرس ها و افسردگی های ما گزارشی تهیه کنید تا به گوش مسئولان عالی رتبه برسد تا ما را فراموش نکنند چرا که مسکن ملی واقعا امید ماست.

تصویر نامه متقاضیان مسکن ملی واوان اسلامشهر به رئیس جمهور

این متقاضی در ادامه گفت: به خدا ما همین الان نامه ای به آقای رئیسی نوشته بودیم و قرار شد جلوی مجلس جلسه بگذاریم و از آقای رئیسی بخواهیم به موضوع مشاعات رسیدگی کند که هزینه حقوق ملی را بسیار بالا برده است. “. در حالی که اخذ عوارض مشاع از شهرک کاملا غیرقانونی است و هرگز در قراردادها و وعده های وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار وجود نداشته است و اکنون از ما می خواهند هزینه 48 متر مشاع را پرداخت کنیم قیمت ساخت یک آپارتمان است.

این متقاضی با بیان اینکه این سرقت در روز روشن رخ داده است، به خبرنگار رکنا گفت: قصد داشتیم برویم و از آقای رئیسی بخواهیم شخصا به این موضوع رسیدگی کند اما این بلا سر ما آمد و ایشان شهید شدند و همچنین ناامید شدیم. و افسرده می شویم حالا نمی دانیم به چه کسی شکایت کنیم. بعد از پشت سر گذاشتن این همه معضل و اعتراض و بدبختی با شهادت رئیس جمهور واقعاً نگران هستیم که این پروژه ها به حال خود رها شوند و ما را نابود کنند و با این هزینه های اجاره ای روز به روز فقیرتر و بدبخت تر شویم.

این متقاضی گفت: از سایر مسئولان اعم از وزارت راه و شهرسازی، استانداری، استانداری، پیمانکاران و… بخواهید که ما را فراموش نکنند و از ما حمایت کنند. زیرا ما واقعاً در مشکل هستیم و توانایی ما برای ادامه زندگی به پایان رسیده است. اگر راه حلی دارید به ما اطلاع دهید. نمی دانیم بعد از هزاران بد اخلاقی به چه کسی شکایت کنیم.

این متقاضی در پایان به خبرنگار رکنا گفت: تقاضا داریم مبلغ کمک به صورت دقیق، کارشناسی و منصفانه تعیین شود. همچنین خواستار دریافت خسارت از پیمانکار بی انصاف (آریا عمران پارس) به دلیل تاخیر چند ساله در ساخت و تحویل واحدها هستیم که باعث شده مردم زیان دیده در این مدت متحمل خسارت شده و اجاره های گزافی را پرداخت کنند. امید است با همکاری شما اقشار مستضعف و زحمتکش جامعه در سال جاری طعم شیرین خانه داری را بچشند و برایتان دعا کنند.

طرح نهضت ملی مسکن واوان اسلامشهر

طرح نهضت ملی مسکن واوان اسلامشهر

* تصاویر پروژه 600 واحدی آریا عمران پارس واوان اسلامشهر که پس از گذشت حدود 5 سال هنوز به 50 درصد نرسیده است.

طرح نهضت ملی مسکن اسلامشهر، طرح ماب سازه

طرح آریا عمران پارس نهضت ملی مسکن و اسلامشهر

گزارش رکنا از مشکلات متعدد طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور به شرح زیر است:

*نیمی از پروژه های ملی مسکن رباط کریم بر روی چاه و قنات زیرزمینی ساخته می شود! (استان تهران)

* ظلم بنیاد مسکن به متقاضی مسکن ملی دماوند / پولتان را پس بگیرید و تمام! (دماوند، استان تهران)

* شما می توانید پرداخت کنید، اما نمی توانید آن را با خیال راحت انجام دهید! / بدعت جدید وزارت راه با گرفتن پول از خانه اتباع! (استان تهران، اسلامشهر، واوان)

* طرح نهضت ملی مسکن در شاهین شهر اصفهان به جای پیشرفت به عقب رفت / فقط پول قبول می کنند نه بیشتر! (شاهین شهر، استان اصفهان)

*وضعیت پروژه مسکن ملی 600 واحدی واوان اسلامشهر بعد از 4 سال اسفبار + عکس (واوان اسلامشهر استان تهران)

*متقاضیان مسکن ملی پاکدشت پورشه سوار نمی شوند!+ عکس و فیلم (پاکدشت استان تهران)

*پروژه ملی مسکن واوان اسلامشهر با 40 درصد پیشرفت نسبت به دهه فجر افتتاح می شود؟ (استان تهران، اسلامشهر، واوان)

*طرح نهضت ملی مسکن کازرون بعد از 2 سال فقط یک تکه زمین و دیگر هیچ! / شهرداری کازرون تعاونی ترین (کازرون استان فارس)

* ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان/پیمانکاران با جان مردم بازی می کند (رباط کریم استان تهران)

* زندگی ملی خواهان مسکن در حال فروپاشی است / تماس با مسکن خواهان شهر دماوند! (دماوند، استان تهران)

*پروژه مسکن پردیس ملی گرانتر از واحدهای آماده می شود/ مردم باید برای درجه بندی تپه هزینه کنند! (پردیس، استان تهران)

پروژه ملی مسکن نصیرشهر فقط یک اسم روی دیوار است! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های ملی مسکن (نصیرشهر، استان تهران)

* عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های ملی مسکن هشتگرد/ بعد از 2 سال فقط چاله؟ + عکس (هشتگرد استان تهران)

* اینجا قبرستان نیست، مسکن ملی هشتگرد است/ بیش از 2 هزار خانواده سرگردان! + فیلم و عکس های تاسف بار (هشتگرد استان تهران)

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39827

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.