• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

ناترازی در بازار سرمایه/ مرز مورد علاقه سکه امامی

  • کد خبر : 41514
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
ناترازی در بازار سرمایه/ مرز مورد علاقه سکه امامی

اکوایران: برخی منتقدان می گویند که عدم تعادل در بازار سرمایه باعث کندی رشد بازار سرمایه می شود.

اخبار اقتصادی، بازار سرمایه امروز و در هفته پس از انتخابات دوباره قرمز شد، اگرچه عملکرد شاخص کل بورس مثبت است، اما شاخص کل بازار سرمایه پس از دو روز افزایش، هفته جاری سه روز اصلاح را پشت سر گذاشت. . . به نظر می رسد «اثر پزشکی» بر بازار سرمایه به پایان رسیده و اکنون بازار سرمایه به تحلیل مجدد این وضعیت پرداخته است.

در روزهای قرمز بازار توضیح داده شد که برای کاهش بدبینی ایجاد شده در بازار سرمایه برخی اقشار سبز شوند و بر آن پافشاری کنند. پس از سبز شدن گروه های پتروشیمی و متالورژی و جلوگیری از افزایش فشار فروش در بازار سرمایه، گروه بانکی به رهبری بانک تجارت یکی از گروه هایی بود که در روزهای سخت بازار سبز شد و بر آن اصرار داشت. با نزدیک شدن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، رنگ سبز برخی اقشار به تمامی بازارها سرایت کرد و در ابتدای هفته همه بازارها سبز شدند.

شاخص های گروه بانکی و شیمیایی جزو اولین ها بودند که سبز شدند و نمادهای شاخص گروه خودرویی بعدها وارد بازار شدند. در حالی که شاخص کل بورس اصلاح می شود، بررسی شورای بازار تغییراتی را نشان می دهد. گاهی اوقات که پول کافی در بازار وجود ندارد و بازار سرمایه دچار اصلاحات قابل توجهی شده است، نقدینگی بازار هوشمندانه وارد استخرها شده و باعث رشد آنها می شود و در نتیجه اصلاحات بیشتر بازار سرمایه متوقف می شود. و شرایط بهبود می یابد.

بررسی شاخص بسیاری از گروه ها و نمادهای اصلی نشان می دهد که میانگین ارزش معاملات در حال بهبود است و نمادها قبل از رسیدن به محدوده حمایتی که از آن بازدهی داشته اند، با تقویت قدرت خرید مواجه شده اند.

برخی می گویند در بازار سرمایه اختلاف است. تأخیر شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل و افزایش قابل توجه حباب صندوق اهرمی از دلایل این ناهماهنگی است. دامنه نوسان 10 درصدی صندوق ها باعث شده است که صندوق ها در هنگام افزایش قیمت ها برای سرمایه گذاری جذاب تر به نظر برسند.

هنگامی که احساسات معاملاتی در بازار افزایش می یابد، نوسانات وجوه اهرمی به دلیل تفاوت در دامنه نوسان افزایش می یابد که حباب مثبت یا منفی وجوه را تشدید می کند. چه مدت است که بازار به صندوق های اهرمی به عنوان یکی از پارامترهای آتی نگاه می کند و رفتار آنها را برای پیش بینی روند آینده بازار سهام در نظر می گیرد؟ در چنین شرایطی نوسانات زیاد حباب این صندوق ها باعث ایجاد عدم اطمینان می شود که احتیاط را افزایش می دهد. در میان بازرگانان

از نظر فنی، شاخص کل بورس حمایت از محدوده دو میلیون و 220 هزار واحدی را از دست داده است و دامنه دو میلیون و 200 هزار واحدی حمایت بعدی خواهد بود.

حرکت در برابر دلار و حباب درهم

امروز قیمت دلار تهران کاهش یافت، اما درهم تغییری نکرد و با قیمت روز گذشته معامله شد، بنابراین حباب درهم رشد کرد.

با وجود افت اندک قیمت دلار، قیمت سکه امامی اندکی افزایش یافت و سکه بالای کانال 40 میلیونی تومبا معامله شد. به نظر می رسد سکه امامی علاقه زیادی به سقف 40 میلیون تومانی دارد و حالا باید تصمیم بگیرد که از کانال 40 میلیون تومان خداحافظی کند یا در این محدوده تثبیت شود.

افزایش قیمت جهانی اونس دلیل اصلی افزایش قیمت طلا در روز جاری بود. معامله گران جهانی طلا در انتظار انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند، اما پاول در آخرین گزارش خود بهبود داده های سه ماهه را تایید کرد که در کنار تضعیف بازار کار آمریکا، بازارها را به پیش بینی شانس 73 درصدی سوق داده است. فدرال رزرو از ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این مشکل باعث رشد قیمت جهانی طلا شد. در آن روز، ربع سکه تنها کالایی در بازار طلا بود که کاهش قیمت را به ثبت رساند.

از نظر فنی، محدوده 14 میلیون و 200 هزار تومان تا محدوده 14 میلیون و 350 هزار تومان پشتوانه مهمی برای سه ماهه ارز است.

امروز ارزش معاملات خرد صندوق های طلا به پایین ترین حد خود از ابتدای تیرماه رسید، اما ورود پول واقعی به صندوق ها مثبت بود و رشد کمی داشت که نشان می دهد هنوز انتظارات مثبت جدی در مورد آنها ایجاد نشده است بازار طلا تشکیل شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41514

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.