• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

مس به پایین ترین نرخ 40 روزه رسید

  • کد خبر : 34111
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
مس به پایین ترین نرخ 40 روزه رسید

احتمال تأخیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2024 و انتشار داده های تولید ناخالص داخلی کمتر از حد انتظار از چین، قیمت مس را در بازار جهانی تضعیف کرد.

اخبار اقتصادی، فلز قرمز در معاملات آتی Comex آمریکا تا اواسط روز کاری چهارشنبه 17 دسامبر دوباره به 3.72 دلار در هر پوند کاهش یافت. این رقم کمترین قیمت فروش این محصول پس از ۱۴ آذرماه سال جاری بوده است. این کاهش قیمت ها عمدتاً تحت تأثیر سیاست های فدرال رزرو بوده است. البته در روزها و هفته های اخیر شرایط به مذاق تجار مس خوش نیامده است. در دوره هفتگی قیمت مس 1.78 درصد و قیمت این فلز 3.4 درصد کاهش داشته است. از ابتدای گشایش بازار در روز چهارشنبه 26 آذرماه تا اواسط امروز، ارزش مس در بازارهای جهانی 0.8 درصد کاهش یافت، بنابراین این فلز به انتهای کانال قیمتی 3، 7 دلار سقوط کرد.

آیا فدرال رزرو شمشیر خود را بسته است؟

اظهارات تهاجمی کریستوفر والر، یکی از اعضای فدرال رزرو، ضمن اینکه زمینه را برای رشد شاخص دلار آمریکا تا سطح ماه گذشته فراهم کرد، موجب تضعیف سایر دارایی ها در بازارهای مالی و کالایی جهان شد. به طوری که در نیمه اول روز چهارشنبه 26 آذرماه با شروع از ارزش طلا، نفت و فرآورده های آن و همچنین مس در بازارهای جهانی کاهش یافت.

وی گفت: بر اساس آمارهای اقتصادی اخیر ایالات متحده آمریکا، احتمال تاخیر در شروع سیاست کاهش نرخ بهره وجود دارد. انتشار این گفتگوها ضمن افزایش ارزش شاخص دلار آمریکا باعث کاهش قیمت طلا و مس در بازارهای جهانی شد.

تولید ناخالص داخلی چین بازارها را ناامید کرد

داده های تولید ناخالص داخلی چین برای سه ماهه چهارم سال جاری کمتر از پیش بینی ها اعلام شد و این داده ها همچنین سیگنال منفی موثری برای بازار مس به همراه داشت.

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی (GDP) در اکتبر تا دسامبر 5.2 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که نسبت به 4.9 درصد در سه ماهه سوم رشد داشته است، اما بیش از 5.3 درصد پیش‌بینی‌شده در نظرسنجی رویترز است. این موضوع سیگنال منفی به بازارهای کالایی داد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34111

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.