• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

مدیرعامل ایران خودرو: به دنبال تمدید پروانه تولید پارس هستیم/ 100 هزار خریدار پژو پارس بلاتکلیف هستند

  • کد خبر : 34670
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
مدیرعامل ایران خودرو: به دنبال تمدید پروانه تولید پارس هستیم/ 100 هزار خریدار پژو پارس بلاتکلیف هستند

اخبار اقتصادی، علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو وی ضمن عذرخواهی از مشتریان بابت تاخیر در تحویل برخی محصولات گفت: ایران خودرو به تعهدات خود عمل می کند و در صورت عدم تمدید مجوز تولید محصول پارس که تا 24 اسفند ماه سال جاری است، خودروی جایگزین با سطح استاندارد بالاتر

او گفت که چندین مشتری در سیستم یکپارچه فروش خودرو. ثبت نام کرده اند، اما دریافت نوبت و اولویت الزاما به معنای پیش خرید نیست، خاطرنشان کرد: با این حال نوبت هیچ یک از متقاضیان حذف نمی شود و ایران خودرو مصر با رضایت آنها و با نظارت هایی که در حال انجام است، مطابقت دارد. از سوی مسئولین خارج شده و قرار است با توجه به تعداد ثبت نام های انجام شده در سامانه یکپارچه، تولید این محصول در سال آینده ادامه یابد.

وی تصریح کرد: نوبت از هیچ مشتری گرفته نمی شود و حتی در صورت عدم تمدید پروانه تولید خودرو جایگزینی مانند سورن یا دانا تحویل داده می شود.

اخبار اقتصادی، در سال 1402 حدود 100 هزار نفر برای خرید خودروهای پژو پارس در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند که هنوز به بهانه استانداردهای 85 خودروی خود را دریافت نکرده اند. حتی برای متقاضیانی که نوبت به تحویل خودرو در پاییز 1402 رسیده است، تماسی برای تکمیل وجه و گرفتن قرارداد گرفته نشده است. در دو گزارش با عنوان «واریز هزاران خودرو پژو پارس توسط ایران خودرو/ سوء استفاده از متقاضیان پس از یک سال سرگردانی» و «بی توجهی خودروسازان به اقشار ضعیف جامعه/ روش های عجیب ایران خودرو برای گرانی خودرو» به تفصیل آمده است. به مشکل این متقاضیان رسیدگی شده است اما تا به امروز ایران خودرو راه حلی جز طرح تبدیل به خودروهای گران قیمت که اکثر متقاضیان از خرید آن رضایت ندارند برای رفع مشکلات مردم اعلام نکرده است. ، و تنها توپ را به داخل زمین سازمان استاندارد ایران انداخته است.

این در حالی است که سازمان ملی استاندارد از سال 1401 شرایط مجوز تولید این خودرو را به ایران خودرو اعلام کرده بود و با وجود این، پژو پارس در سامانه یکپارچه ثبت شد و اکنون این شرکت می خواهد با سازمان ملی عادی سازی مذاکره کند. ایران برای دریافت مجوز تولید خودروی فاقد استاندارد باید توسعه یابد.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد درباره مکاتبات ایران خودرو با سازمان استاندارد در خصوص تمدید مجوز تولید پژو پارس به تسنیم گفت: قانون با مکاتبات تغییر نمی کند، این خودرو باید قوانین را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.

وی افزود: از سال 1401 در قالب اطلاعیه های رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی تواند استانداردهای 85 گانه را داشته باشد و باید برای این مشکل تدبیری بیندیشیم اما متاسفانه به جای بررسی این مشکل، فروش این خودرو متولی سیستم یکپارچه است، کار وزارت صنعت و خودروساز انجام شد که خودرویی را فروخت که می دانستند استانداردهای آنها را ندارد.

و افزود: جالب اینجاست که در 4 ماه گذشته ایران خودرو طی نامه ای به ما اعلام کرده است که ما نمی خواهیم پژو پارس تولید کنیم، ما به آنها گفتیم که به همین مناسبت باید به شدت تولید کنند تا اینکه اسفند ماه و به تعهدات خود در قبال خریداران عمل کنند اما جالب اینجاست که تعهدات معوقه امروز این شرکت به سازمان ملی استاندارد نسبت داده می شود در حالی که قبلا گفته بودیم و این شرکت بدون توجه به حروف به فعالیت خود در تولید این خودرو ادامه داد.

اسلام پناه افزود: 9 ماه گذشته به ایران خودرو گفتیم که این خودرو نمی تواند استانداردهای 85 گانه را داشته باشد، اما به نظر می رسد ضرر مالی تولید این خودرو را به گردن سازمان استاندارد می اندازند و در پاسخ به اعتراض مردم، آنها را اعلام می کنند. نکرد. تحویل خودرو یا کاهش تولید شما به سازمان استاندارد منتسب است، در حالی که ما فقط طبق قانون عمل می کنیم و ایمنی و استاندارد خودروها را با جدیت دنبال می کنیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34670

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.