• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6

مترو پرند با پیشرفت 30 درصدی به دولت سیزدهم واگذار شد.

  • کد خبر : 31031
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
مترو پرند با پیشرفت 30 درصدی به دولت سیزدهم واگذار شد.

اخبار اقتصادی، علیرضا جعفری یادآور شد: تصویب ساخت پروژه پرواز مترو مربوط به سال 89 است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیربنایی از سال 1389 آغاز شد و تا سال 1391 ادامه داشت و از سال 1371 تا 1400 به بعد عملاً تعطیل شد و پروژه در سال 1400 با پیشرفت فیزیکی 30 به دولت سیزدهم واگذار شد. ٪.

وی ادامه داد: از سال 1400 بر اساس سیاست ها و برنامه هایی که با هدف ارتقای کیفیت زندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، تکمیل این پروژه تسریع شد.

وی گفت: این پروژه با 750 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات کل دولت تکمیل شد. به دلیل اینکه این خط ادامه مترو تهران است، تجهیزات الکترونیکی و واگن های آن توسط شهرداری تهران تامین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطار حومه ای پرند از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) و از آن فرودگاه تا شهر جدید پرند به طول 18 کیلومتر است.

جعفری یکی از موضوعات در حال پیگیری در شهرهای جدید را در کنار ساخت واحدهای مسکونی، ارتقای کیفیت خدمات در شهرهای جدید و تسهیل و تسریع در حمل و نقل برشمرد و اظهار داشت: با ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل در شهرهای جدید، جذابیت و جذابیت خدمات حمل و نقل در شهرهای جدید افزایش می یابد. خوش آمدید هموطنان بیشتری در شهرهای جدید ساکن خواهند شد.

وی تصریح کرد: بنابراین تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهرهای جدید یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سیاست گذاری شهری جدید است.

جعفری در خصوص مهمترین خطوط ریلی شهرهای جدید گفت: 5 خط قطار حومه ای شامل مسیر تهران-هشتگرد به طول 25.8 کیلومتر که در دی ماه 98 به بهره برداری رسید و مترو تهران به طول 19 کیلومتر پرند که آماده بهره برداری تا پایان سال جاری، یک هفته است و مترو مشهد – گلبهار به طول 40 کیلومتر و با پیشرفت 45 درصدی، مترو اصفهان – بهارستان به طول 15 کیلومتر و با پیشرفت 52 درصدی، اصفهان – فولادشهر و اصفهان است. – مجلسی از خطوط مهم قطار حومه ای در شهرهای جدید است.

وی یادآور شد: طراحی قطار حومه ای تهران – پردیس نیز به دلایل کارشناسی و لزوم بازنگری در طرح اولیه و رعایت قانون 777 در دست بررسی است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31031

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.