• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

قیمت کل آب در تهران چقدر است؟

  • کد خبر : 34567
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
قیمت کل آب در تهران چقدر است؟

اخبار اقتصادی، 6.5 میلیارد متر مکعب آب شرب و بهداشتی در سراسر کشور توزیع می شود که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب به آب شرب و بهداشتی استان تهران اختصاص دارد، یعنی 23 درصد آب شرب و بهداشتی. آب کشور منابع در استان تهران توزیع می شود.

در حال حاضر سرانه مصرف در استان تهران برای هر نفر 250 لیتر است که رقم بسیار بالایی محسوب می شود. مصرف سرانه بسیاری از کشورهایی که در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارند و میزان بارندگی آنها بیش از 750 لیتر تخمین زده می شود، 170 لیتر در روز است، اما در تهران با 190 میلی متر بارندگی در سال، میزان مصرف سرانه برابر است. 250 لیتر در روز.

این در حالی است که بین قیمت تمام شده و فروش آب تفاوت زیادی وجود دارد: در حال حاضر قیمت تمام شده آب در تهران متر مکعب 8500 تومان است و به طور متوسط ​​کمتر از 3000 تومان به فروش می رسد. محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این خصوص به ایسنا گفت: بین قیمت تمام شده و فروش آب بیش از 60 درصد اختلاف قیمت وجود دارد که باید برای بهبود تاسیسات ساختمانی از طریق استفاده از شیرهای کم مصرف و مسائلی از این قبیل مانند کاهش مصرف آب. در ادامه باید در حوزه فرهنگ سازی اقداماتی انجام شود تا همه دستگاه های دست اندرکار در حوزه فرهنگ سازی وارد عرصه شوند و شیوه مصرف را تغییر دهند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته رویکردها بیشتر بر مدیریت تامین بوده است، تصریح کرد: تصور غلطی که وجود دارد این است که آب باید توسط متولیان تولید شود، اما آب تولید نمی شود، می توان آب را تامین کرد، یعنی متولیان با آب موجود. آن را در دسترس قرار دهید تا در کمبود یا فراوانی آب نقشی نداشته باشیم، زیرا آب تولید نمی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه منابع آب محدود است و هم تامین کننده که وزارت نیرو است و هم مصرف کننده که اقشار مختلف مردم را در بر می گیرد باید بین بله همکاری کنند تا حداکثر شود. وی گفت: ایران تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته و وضعیت بارندگی تغییر کرده است و گفتن بحرانی بودن وضعیت آب به مردم مشکلی را حل نمی کند و باید تدابیری اتخاذ شود تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. وضعیت و ما می توانیم بحران را مدیریت کنیم.

تهران در حال حاضر در چهارمین سال خشکسالی به سر می برد، شرایطی که اگرچه متولیان آب کشور دغدغه جیره بندی آب را ندارند، اما نیاز به مدیریت 20 درصدی مصرف آب بیش از پیش دیده می شود و برای همه ضروری است. مشترکین به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34567

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.