• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

قیمت فولاد به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید

  • کد خبر : 34712
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
قیمت فولاد به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید

افزایش انتظارات تورمی قیمت شمش فولاد را 20 هزار تومان افزایش داد و شمش فولاد را به سقف نرخ ارز 5 ماهه نزدیک کرد. این رشد قیمت از رونق بازار پروفیل بلند فولاد حمایت کرد و پایه و اساس افزایش قیمت این محصولات را در بازار آزاد گذاشت. در شرایطی که تعدیل نرخ ارز و بازگشت انتظارات تورمی مثبت از رشد قیمت شمش و محصولات فولادی حمایت کرده است، در صورت سیر صعودی ارز، احتمال برگشت قیمت در میان مدت وجود دارد. بازار متوقف می شود

اخبار اقتصادی، رینگ شمش فولاد در هفته دوم بهمن ماه رونق مضاعفی را تجربه کرد. به طوری که اکثر محصولات عرضه شده در این بازار به فروش رفت. کاهش عرضه به دلیل افت تولید و ایجاد جهش در بازار در راستای سیگنال های پولی دلیل رونق دایره شمش فولاد بود.

شمش فولاد 20 هزار تومان.

بررسی داده های رینگ فیزیکی بورس کالای ایران حاکی از عرضه 167 هزار تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه در محدوده 18 هزار و 680 تا 19 هزار و 457 تومبا است. میزان عرضه شمش فولاد در رینگ فیزیکی بورس کالا نسبت به حجم معمول هفتگی کاهش یافته است که این افت عرضه عمدتاً ناشی از کاهش تولید واحدهای فولادی متاثر از محدودیت در عرضه آهن اسفنجی است. و گاز و عامل رونق شمش فولاد شده است.

برای 167 هزار تن شمش فولادی عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران، متقاضیان تقاضای 315 هزار تنی را ثبت کردند که در نهایت منجر به فروش 165 هزار تنی محصول از این بازار شد. به این ترتیب نسبت حجم معاملات و عرضه در رینگ در هفته گذشته به 98.7 درصد رسید که رقم قابل توجهی برای این بازار محسوب می شود.

میانگین قیمت فروش شمش فولاد در این بازار در روز گذشته به 20 هزار و 418 تومان رسید؛ این رقم پس از نیمه شهریور ماه امسال بالاترین قیمت فروش شمش فولاد در این بازار بود و از این رو قیمت شمش فولاد به بالاترین قیمت خود در 5 ماه اخیر رسید.

قیمت میلگرد از فولاد پشتیبانی می کند

با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون اعضای بورس، مجموع قیمت فروش شمش فولاد رینگ فیزیکی بورس کالای ایران به 22 هزار و 400 تومان رسید. به این ترتیب میانگین قیمت فروش شمش برای کارخانه ها این رقم خواهد بود. با در نظر گرفتن حداقل هزینه حمل معادل 600 تومان و هزینه تبدیل معادل 1.1 درصد قیمت شمش فولاد، نرخ نهایی تولید میلگرد از این شمش فولادی به 25500 تومان در هر کیلوگرم می رسد. به این ترتیب قیمت بالای شمش باعث رشد قیمت پروفیل بلند فولادی در بازار آزاد شده است. البته در شرایط کنونی بازار آزاد پروفیل بلند فولادی با انباشت محصولات ارزان‌تر روبه‌رو است و افزایش قیمت شمش زمینه را برای افزایش آهسته قیمت پروفیل بلند فولادی فراهم کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34712

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.