• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

فشار به بازار سکه از دو جناح

  • کد خبر : 36342
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
فشار به بازار سکه از دو جناح

اکوایران: در شرایط فعلی، تحلیلگران فنی بر این باورند که بازار ارز از دو سو (نرخ دلار و قیمت جهانی طلا) تحت فشار است.

اخبار اقتصادی، روز گذشته بازار سکه شاهد افزایش قدرت فراکسیون بود. بر این اساس به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه امامی که روز یکشنبه در معاملات نقدی 34 میلیون و 400 هزار تومان فروخته می شد، روز گذشته به 35 میلیون و 450 هزار تومان رسید. البته صبح امروز و در زمان نگارش این مطلب، سایت اتحادیه قیمت هر قطعه سکه امامی را 35 میلیون و 600 هزار تومان اعلام کرد.

تحلیلگران اقتصادی دلایل متعددی را برای افزایش قیمت سکه مطرح کردند. ابتدا برخی معامله گران دیروز مدعی شدند که نرخ دلار افزایش یافته است. دلیل دوم جهش قابل توجه قیمت جهانی طلا است که بازار داخلی ایران را تحت تاثیر قرار داد. قیمت هر اونس طلا دیروز به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسید که به دلیل افزایش شرط بندی ها بر روی کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن توسط فدرال رزرو آمریکا تقویت شد. طلا نیز در هفته گذشته حدود 50 دلار افزایش یافت که ناشی از کاهش هزینه های ساخت و ساز در ایالات متحده و فشارهای ضعیف تر قیمت ها بود.

تحلیلگران و معامله گران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو در پایان سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد، این خبر باعث شد تا اونس جهانی طلا جهش کند و وارد کانال 2100 دلاری شود.

به عبارت دیگر رشد قیمت در بازار سکه در حالی رخ می دهد که مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران اولین حراج سکه طلا را در روز یکشنبه برگزار کرد و بر اساس اعلام این مرکز، از 12877 قطعه ربع سفارش داده شده در سامانه به نقل از سامانه بر اساس حداقل قیمت تعیین شده توسط تامین کننده، به برندگان یک میلیون و 118 قطعه سکه با میانگین قیمت 11 میلیون و 548 هزار تومان تعلق گرفت. همچنین دومین حراج سکه طلا در مرکز مبادلات روز چهارشنبه 25 اسفندماه در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، نوسانات صعودی قیمت ها به این دلیل است که نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در آخرین اظهارات خود تاکید کرد که بازار هیچ نوع التهابی ندارد و مشکل خاصی وجود ندارد. جو حاکم بر آن

در شرایط کنونی، تحلیلگران فنی بر این باورند که بازار ارز از دو سو (نرخ دلار و قیمت جهانی طلا) تحت فشار است. به گفته جمعی از فعالان بازار، ارز تلاش می کند تا به مرز 35 میلیون و 800 هزار تومانی فعلی برسد. به گفته این گروه، در صورت تثبیت ارز بالای مرز 35 میلیون و 500 هزار تومان، احتمال نوسانات ارز به سمت بالا تا سقف مذکور وجود دارد.

اما در صورت از دست دادن علامت 35 میلیون و 500 هزار تومانی ارز، شاید بتوان به پله دوم کانال مذکور برگشت.

برخی فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر هیجانی بوده و جو روانی بازار باعث شده تا سطح تقاضا برای خرید سکه افزایش یابد. این گروه از تحلیلگران می گویند که قیمت ها پس از سقوط به حالت قبلی خود باز می گردند، بنابراین بهتر است از خرید آنی خودداری کنید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36342

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.