• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

عملکرد مثبت شاخص صنعت بیمه و صنعت کامپیوتر! / نقشه کارایی صنایع بورس در اردیبهشت 1403

  • کد خبر : 39483
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
عملکرد مثبت شاخص صنعت بیمه و صنعت کامپیوتر!  / نقشه کارایی صنایع بورس در اردیبهشت 1403

اکوایران: بورس در اردیبهشت ماه امسال چالش های زیادی را تجربه کرد اما در پایان این ماه، سطح شاخص صنعت بیمه و فناوری اطلاعات بالاتر از ابتدای اردیبهشت بود.

اخبار اقتصادی، بورس در اردیبهشت ماه امسال با چالش هایی مواجه شد و در واقع روند صعودی اسفند و فروردین در اردیبهشت اصلاح شد. در سال 1402 ما روند مشابهی را تجربه کردیم. اردیبهشت ماه سال جاری نیز با اردیبهشت 1402 متفاوت بود و در سال 1402 فقط با چالش های داخلی مواجه بودیم و نرخ گاز خوراک باعث شد که تراز شاخص کاهش یابد و وارد روند اصلاحی شود.

اردیبهشت ماه سال جاری پس از تشدید تنش ها در خاورمیانه آغاز شد و چالش ها تنها به داخل کشور محدود نشد. در ابتدای ماه می، تعادل شاخص‌های سهام ریزش پایان ماه آوریل ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را جبران کرد. اما طولی نکشید که شاخص کل بورس تهران وارد روند اصلاحی شد و با چالش کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و بند ج تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 مواجه شد.

عملکرد شگفت انگیز شاخص صنعت بیمه

از بین شاخص 30 صنعت عمده بورس تهران، 10 صنعت بهتر از میانگین شاخص بازار و دو صنعت رشد متعادلی داشتند. صنعت بیمه و صندوق های بازنشستگی با 4.5 درصد افزایش در ترازنامه خود موفق شدند بالاترین عملکرد را در بین 30 صنعت بزرگ به ثبت برسانند. صنعت کامپیوتر نیز با رشد تراز تقریبا یک درصدی دومین عملکرد مثبت را در بین شاخص این 30 صنعت به ثبت رساند.

صنایع انبوه‌سازی، شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی از جمله صنایع سنگینی هستند که نسبت به شاخص هم وزن در ماه می کاهش تراز کمتری داشته‌اند.

صنایع معدنی فلزی، فرآورده های شیمیایی، موسسات بانکی و اعتباری و خودروسازی و قطعات یدکی نیز از جمله صنایع سنگینی بودند که نسبت به شاخص کل در اردیبهشت ماه افت بیشتری در ترازنامه داشتند. در میان شاخص این 30 صنعت، بیشترین زیان تعادل به صنعت رادیو با 10.8 درصد و پس از آن کشاورزی و صنعت قند با بازدهی منفی 9.9 درصد و 9.8 درصد بوده است.

اخبار مرتبط

رفتار بازار سهام در اردیبهشت 1403

رفتار بازار سهام در اردیبهشت 1403

اکوایران: در اردیبهشت ماه عملکرد ماهانه بورس منفی شد و روند خروج سرمایه واقعی از بورس ادامه یافت و شاهد خروج 1664 میلیارد تومانی پول واقعی از بازار بودیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39483

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.