• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6

طلا منفی‌تر از دلار شد/ اصلاح بورس منطقی است؟

  • کد خبر : 41413
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
طلا منفی‌تر از دلار شد/ اصلاح بورس منطقی است؟

اکوایران: همانطور که در روز گذشته پیش‌بینی می‌شد، رشد روز گذشته بازار ارز یک پسرفت بود و بازار سرمایه نیز امروز اصلاح شد.

افزایش قیمت بازار ارز در روز گذشته، همانطور که پیش بینی می شد، عقب نشینی به حمایت تبدیل شد و بازار ارز امروز به روند نزولی خود ادامه داد.

قیمت ها در بازار ارز شروع به کاهش کرد. همین موضوع باعث شد درهم در محدوده 90 تومان هم حباب شود. علاوه بر این، کاهش ارزش اونس طلا در سطح جهانی به کاهش جدید قیمت ها در بازار طلا و ارز دامن زد.

گزارش های اقتصادی ایالات متحده حاکی از تضعیف بازار کار ایالات متحده است و بازارها اکنون با احتمال 78 درصد پیش بینی می کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را آغاز کند و کاهش نرخ بهره در دو مرحله در پایان سال محقق شود. سال

این موضوع باعث شده تا اونس طلا امروز افت کند اما از حداکثر قیمت شش هفته گذشته بالاتر است. البته معامله گران جهانی طلا نیز تحولات سیاسی فرانسه را برای معاملات دنبال می کنند. در زمان نگارش این مقاله، هر اونس طلا در محدوده ۲۳۷۶ دلار قرار دارد.

ربع سکه امروز بیشترین افت قیمت را به ثبت رسانده و نسبت به سایر اعضای بازار طلا کاهش بیشتری داشته است.

حباب یک چهارم فرو ریخت

حباب ربع سکه هم اکنون در محدوده ۷۸ درصدی قرار دارد که نسبت به بالاترین ارزش هفته گذشته خود که در روز سه شنبه ۲۱ تیرماه به ثبت رسیده بود، بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است. حباب نیم ارز نیز به پایین ترین سطح خود از اوایل ژوئن رسیده است.

همزمان با کاهش قیمت در بازار طلا، صندوق های طلا نیز با کاهش ارزش معاملات امروز همراه شدند، ارزش معاملاتی صندوق های طلا امروز با کاهش تقریبا 60 درصدی نسبت به روز شنبه و برای سومین روز در در یک ردیف، این وجوه خروجی پول واقعی را ثبت کردند. این اتفاق از 15 اردیبهشت سال گذشته رخ نداده بود.

گزارش های روند تورم نشان می دهد که تورم نقطه به نقطه در سال 1403 روند صعودی داشته و از محدوده 30.9 درصدی خردادماه به 31.9 درصد رسیده است. این در حالی است که تورم سالانه در این مدت روند کاهشی داشته است، اما نکته مهم این است که در صورت ادامه این روند ممکن است روند نزولی تورم سالانه متوقف شود که این نشانه خوبی برای بازار ارز نیست.

رفتار شاخص کل پس از غلبه بر مقاومت

شاخص کل بورس امروز تعدیل شد و نسبت به روز گذشته 5 هزار و 140 واحد کاهش را به ثبت رساند.

در نگاه روز گذشته اشاره شد که شاخص کل بورس به مقاومت مهمی رسیده است، بنابراین امروز اصلاح شاخص کل بورس از نظر فنی منطقی به نظر می رسد.

شاخص کل امروز کاهش یافت و ارزش عملیات کوچک نیز کاهش یافت. حالا باید دید فردای آن روز پیشنهادهای بهتری وجود خواهد داشت یا خیر.

از نقطه نظر فنی، در روندهای صعودی، در روزهایی که کندل صعودی تشکیل می شود، حجم معاملات بیشتر از روزهایی است که کندل نزولی ثبت می شود، در صورتی که روند کل شاخص بورس وارد یک مسیر صعودی مانند انتخابات ادوار گذشته، رفتار بازار سرمایه از منظر فنی و حجم معاملات در آن اکنون معنا پیدا می کند. همزمان با کاهش شاخص کل، حجم معاملات نیز کاهش یافت.

امروز عملکرد شاخص هم وزن بهتر از شاخص کل بورس بود و شاخص کل هم وزن مثبت کار خود را به پایان رساند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل هم وزن نشان می دهد که شاخص مکدی روند صعودی را در پیش گرفته است. اما این شاخص در محدوده 711 هزار و 500 واحد با همپوشانی مقاومت قیمتی با محدوده ابر کومو قرار دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41413

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.