• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

سیگنال پاول به بازارها/ چشم انداز کاهش دو مرحله ای نرخ بهره تقویت می شود

  • کد خبر : 41505
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
سیگنال پاول به بازارها/ چشم انداز کاهش دو مرحله ای نرخ بهره تقویت می شود

جروم پاول در گفتگو با اعضای مجلس سنا اعلام کرد که کاهش بازار کار به یکی از خطرات فدرال رزرو برای اقتصاد تبدیل شده است. اظهارات او انتظارات سرمایه گذاران بازار را از دو مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری تقویت کرد.

اخبار اقتصادی، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده، اعلام کرد که مقامات فدرال رزرو به شدت نگران خطرات بالقوه ای هستند که نرخ های بهره بالا برای بازار کار در بحبوحه جستجوی شواهد بیشتر از کاهش تورم در این کشور ایجاد می کند. .

بر اساس گزارش بلومبرگ، پاول در جلسه سنا جدول زمانی برای کاهش نرخ بهره ارائه نکرد، اما سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش در ماه سپتامبر انجام شود. با این حال، رئیس فدرال رزرو تاکید کرد که پس از آمار رسمی در 5 جولای نشان داد که نرخ بیکاری برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است، نشانه‌های کاهش رونق بازار کار در حال افزایش است.

به گفته پاول، افزایش تورم تنها خطری نیست که آنها با آن روبرو هستند. زیرا آخرین داده ها نشان می دهد که بازار کار نسبت به دو سال پیش از رونق کمتری برخوردار است.

رئیس فدرال رزرو این هفته در کاپیتول هیل است تا به سوالات اعضای کنگره درباره سیاست پولی پاسخ دهد. وی این نشست دو روزه را روز چهارشنبه با حضور در کمیسیون خدمات مالی مجلس به پایان خواهد رساند.

فدرال رزرو آمریکا پس از حفظ نرخ بهره پایه خود در بالاترین سطح دو دهه اخیر با هدف کاهش تورم، اکنون در حال بررسی کاهش آن است. در حالی که بازار کار این کشور تا کنون تا حد زیادی ثابت مانده است، تضعیف داده های اشتغال فشار را بر مقامات فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره افزایش داده است.

به گفته درک تانگ، اقتصاددان در شرکت تحلیل سیاست LH Meyer، تمرکز پاول کاملاً بر بازار کار است. کاهش در رونق بازار کار برای کاهش نرخ بهره کافی است حتی اگر کاهش بیشتری در تورم وجود نداشته باشد.

با این حال، پاول تاکید کرد که کاهش زودهنگام یا بیش از حد نرخ ها می تواند پیشرفت در کاهش تورم را خنثی کند، تورم از 7.1 درصد در ژوئن 2022 به 2.6 درصد در ماه می کاهش یافت.

او گفت که انتشار داده های مثبت بیشتر، اعتماد بانک مرکزی را نسبت به حرکت تورم به سمت هدف 2 درصدی تقویت می کند. اظهارات پاول تأیید کرد که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بعید است نرخ بهره را در نشست بعدی خود در پایان ماه کاهش دهد.

مقامات فدرال رزرو از داده های اخیر که نشان می دهد تورم پس از افزایش ناگهانی در اوایل سال جاری دوباره کاهش می یابد، استقبال کردند، اما برخی تاکید کردند که قبل از کاهش نرخ بهره، به اطمینان بیشتری نیاز دارند که این روند پایدار است.

انتظار می رود گزارش قیمت مصرف کننده که روز پنجشنبه توسط اداره آمار ایالات متحده منتشر شد، نشان دهد که تورم اصلی در ماه ژوئن 0.2 درصد افزایش یافته است که پایین ترین نرخ ماهانه از اوت است.

چندین اقتصاددان هشدار می دهند که کندی بازار کار می تواند بدتر شود. تعداد افرادی که به مدت 15 هفته یا بیشتر به دنبال کار در ماه ژوئن بوده اند به بالاترین حد خود از اوایل سال 2022 رسیده است.

دموکرات‌ها روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش بیکاری، افزایش هزینه‌های مسکن و کاهش رشد تولید، نسبت به خطرات احتمالی اقتصاد ناشی از تاخیر در کاهش نرخ بهره هشدار دادند. نمایندگان جمهوری خواه نیز تا حد زیادی از مخالفت با این اظهارات اجتناب کردند.

واکنش بازار به اظهارات رئیس فدرال رزرو

اوراق خزانه ایالات متحده در پاسخ به اظهارات پاول مبنی بر اینکه او به شواهد بیشتری از کاهش تورم نیاز دارد، سقوط کرد. کاهش در اوراق قرضه دولتی ایالات متحده به دنبال افزایش بازده اوراق قرضه، با بازده اوراق قرضه 10 ساله با 5 واحد افزایش به 4.327 درصد رسید.

معامله گران سوآپ انتظارات خود را از کاهش دو نرخی در سال جاری افزایش دادند، با احتمال 70 درصدی که اولین کاهش در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

معامله گران در اواخر این هفته با انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ژوئن در روز پنجشنبه، اطلاعات بیشتری در مورد تورم دریافت خواهند کرد.

اظهارات پاول در واشنگتن در صحن مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان حاضر خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41505

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.