• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

سیگنال بایدن به بازارهای مالی خاورمیانه

  • کد خبر : 39774
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
سیگنال بایدن به بازارهای مالی خاورمیانه

به گزارش اخبار اقتصادی، دکتر فرزاد وجیحی، کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بازار ارز در ایران در ماه های آینده به ثبات برسد، گفت: این مشکل به دلیل احتمال کاهش تنش در منطقه است. از خاورمیانه در واقع در روزهای اخیر رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از حمله اسرائیل به رفح حمایت نمی کند. این به معنای عدم ارسال تسلیحات نظامی آمریکا به این کشور است. قطعا با خروج آمریکا، اروپا حمایت چندانی از اسرائیل نخواهد داشت.

دکتر وجیحی با تاکید بر اینکه انزوای اسرائیل در سطح بین المللی منجر به کاهش میزان دخالت گروه های نیابتی شده است، افزود: بنابراین فشار اروپا و غرب علیه ایران نیز تا حدودی تعدیل خواهد شد. همین روند باعث شده تا قیمت دلار در ایران دوباره به زیر 60 هزار تومان برسد.

دکتر وجیحی با تاکید بر اینکه بایدن برای موفقیت در انتخابات پیش رو نیازمند کاهش تنش در خاورمیانه است، تصریح کرد: زمانی این موضوع حل می شود که تنش با ایران کاهش یابد. با توجه به اینکه بانک مرکزی ایران اخیراً میزان تزریق ارز به بازار را افزایش داده است، نشان می دهد که فروش نفت به دلیل کاهش فشار تحریم ها افزایش یافته است.

این کارشناس بازار مالی با اشاره به اینکه بازارهای ایران در حال حاضر در رکود هستند، تصریح کرد: اما کم کم بورس شرایط مساعدی برای شروع روند صعودی خواهد داشت. زیرا ارزش دلاری این بازار کاهش چشمگیری داشته است. از سوی دیگر، به دلیل نزدیکی مجامع عمومی، بسیاری از فعالان بازار سهام برای بهره مندی از مزایای نقدی در بورس باقی می مانند.

وی با تاکید بر اینکه نمادهای ارزشی رفته رفته روند خود را آغاز می کنند، گفت: در شرایط فعلی یکی از عوامل موثر در بورس جو روانی حاکم است اما کم کم قدرت خرید سهامداران در حال افزایش است.

دکتر وجیحی با تاکید بر اینکه جریان پول در جامعه در حال حاضر در بازارهایی غیر از بورس درگیر است گفت: همه بازارها در حال حاضر نرخ بازدهی بهتری نسبت به بورس دارند. بنابراین انتظار می رود این عقب ماندگی بورس به زودی جبران شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39774

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.