• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

زیان فلزات به دلیل تورم منفی در چین

  • کد خبر : 33885
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
زیان فلزات به دلیل تورم منفی در چین

بازارهای کالا هنوز با خطر داده های تورمی غرب و شرق مواجه هستند. در حالی که افزایش تورم ایالات متحده سیگنال منفی به بازارهای مالی و کالایی جهان آورد. اعلام این که شاخص قیمت مصرف کننده چین در محدوده منفی قرار دارد، پایه و اساس کاهش قیمت محصولات معدنی و فلزی را ایجاد کرد. شکست تورم در ایالات متحده همانطور که انتظار می رفت مانعی بر سر راه فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره از ماه مارس بوده است و به این ترتیب برای کالاها زیان آور است. در این میان تورم منفی چین نیز حکایت از کاهش تقاضا در بازار داخلی این کشور دارد و سیگنال منفی را برای بازار به همراه دارد.

اخبار اقتصادی، شاخص قیمت مصرف کننده چین برای آذرماه با رشد منفی 0.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد. در همین حال، شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا 3.4 درصد بیشتر از حد انتظار رشد کرد.

تورم منفی به فلزات آسیب می رساند

تورم مصرف کنندگان چینی در دسامبر به منفی 0.3 درصد کاهش یافت. بنابراین، برای سومین ماه متوالی، اقتصاد چین با تورم منفی مواجه است. تورم منفی در چین زنگ خطر رکود را در دومین اقتصاد بزرگ جهان به صدا درآورده و سیگنال منفی به بازارهای کالایی متمرکز بر محصولات معدنی و فلزی داده است.

اگرچه داده های تورم چین نشان می دهد که اقتصاد این کشور با مصرف راکد دست و پنجه نرم می کند. اما مقامات چینی به دنبال اتخاذ چندین اقدامات محرک برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر هستند. اگر این محرک ها به ثمر برسند، تورم در بزرگترین اقتصاد کالامحور جهان مثبت خواهد بود.

در سال های اخیر، دولت چین همواره بر کنترل تورم در این کشور تاکید داشته است. با این حال، کنترل قیمت برای مصرف کنندگان چینی با تورم منفی متفاوت است. تورم منفی ناشی از کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان چینی است و از این رو به عنوان یک علامت خطر جدی برای صنایع این کشور تلقی می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33885

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.