• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

زمستان مانع آرامش جسمانی حلقه سیمانی نشد

  • کد خبر : 33727
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
زمستان مانع آرامش جسمانی حلقه سیمانی نشد

ادامه تولید سیمان در ابتدای فصل سرما باعث شد تا رینگ فیزیکی این محصول به خوبی طی شود. 80 درصد سیمان در هفته سوم دی ماه فروخته شد. اکثر معاملات با قیمت پایه بسته شد، اما خروجی برخی از واحدهای تولیدی با رقابت قوی نیز 80 درصد تعیین شد.

اخبار اقتصادی، معاملات سیمان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته سوم دی ماه سال جاری نسبت به هفته های گذشته با تلاطم کمتری همراه بود. همچنان میزان عرضه در این بازار بیشتر از تقاضا است و همین امر باعث می شود اکثر معاملات با نرخ پایه انجام شود.

80 درصد از پیشنهادات مذاکره شد.

در هفته سوم دی ماه امسال بیش از یک میلیون و 550 هزار تن سیمان در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. این مقدار محصول شامل انواع سیمان اعم از سیمان سفید، سیمان نوع ۲، سیمان تیپ ۵، سیمان نوع ۵۲۵-۱، سیمان نوع ۴۲۵-۱، سیمان نوع ۴۲۵-۱ و … بود. به صورت عمده و کیسه ای بیشتر این محصول در روزهای اول هفته یعنی یکشنبه و دوشنبه عرضه شد. البته حجم زیاد عرضه سیمان باعث می شود رینگ بازار فیزیکی کالا در روزهای دیگر نیز میزبان عرضه محدود سیمان باشد.

برای این میزان محصول یک میلیون و 650 هزار تن تقاضا ثبت شد که در نهایت منجر به فروش یک میلیون و 245 هزار تن سیمان در این بازار شد. به این ترتیب 80 درصد نهاده ها در این مدت به بازار عرضه شد.

78 درصد رقابت برای محصولات با تقاضای بالا.

اگرچه بیشتر سیمان عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران با قیمت پایه معامله می شد، اما رینگ فیزیکی این محصول رقابت قابل توجهی برای محصولات برخی واحدهای تولیدی داشت. سیمان تیپ 2 چابهار در این مدت با 78 درصد رقابت قیمتی معامله شد. به این ترتیب این محصول در حالی با قیمت پایه 786 تومان در رینگ فیزیکی بورس کالا عرضه شد که با میانگین قیمت 1397 تومان معامله شد. همچنین سیمان تیپ 5 کارخانه مندشتی در این هفتگی با رقابت 51 درصدی معامله شد و در حالی که این محصول با نرخ پایه کیلویی 653 تومان در رینگ فیزیکی به فروش رسید با میانگین نرخ 989 معامله شد. تومباس

هزینه بالای حمل و نقل سیمان نسبت به قیمت کل این محصول باعث می شود متقاضیان ترجیح دهند از منطقه رقابتی خرید کنند تا اینکه محصول را از واحدهای تولیدی دور اما با قیمت کمتر خریداری کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33727

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.