• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

ریزش قیمت سکه و طلا در بازار آزاد

  • کد خبر : 38184
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
ریزش قیمت سکه و طلا در بازار آزاد

اکوایران: فروردین ماه با کاهش ناگهانی قیمت ها آغاز شد.

اخبار اقتصادی، بازار طلا و ارز در اولین روز اردیبهشت با استقبال معامله گران نزولی روبرو شد. آنطور که شواهد نشان می دهد امروز بازار به دست فروشندگان افتاده و جو فروش در میان دلالان حاکم است.

گواه این گفته قیمت های اعلام شده امروز از طریق سایت اتحادیه طلا و جواهر است. در نتیجه امروز نرخ ارز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. قیمت سکه امامی صبح امروز با 44.9 میلیون تومان بازگشایی شد اما خریداران سکه از رسیدن به سقف جدید بازماندند. بنابراین در ادامه معاملات ارز وارد فاز اصلاحی شد و ظهر امروز به 43 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت. البته در زمان نگارش این مقاله قیمت ارز اندکی افزایش یافت و به 43 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

کاهش تنش در خاورمیانه توسط برخی به عنوان عاملی در فشار برای فروش سکه و سکه تلقی شد. در همین رابطه علی رضایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در گفت و گو با تسنیم تاکید کرد: تنش های سیاسی و آمادگی برای جنگ در سراسر جهان باعث نگرانی و نوسانات اقتصادی می شود که البته پایدار نیست و با کاهش التهاب به حالت عادی برمی گردد. و صلح برقرار می شود. بر اساس اظهارات این نماینده، با توجه به اینکه اسرائیل جرات مقابله به مثل با ایران را ندارد، احتمال کاهش نرخ در بازار آزاد در روزهای آینده بسیار زیاد است.

با این حال، برخی دیگر دلایل دیگری برای کاهش تقاضا در بازار سکه مطرح کردند. به گفته این گروه، قیمت تتر که دیروز تا نزدیک به 67 هزار تومان افزایش یافته بود، در معاملات شبانه روز کاهش یافت و امروز حدود 65 هزار تومان در بازار فروخته شد. بنابراین، این اولین سیگنال نزولی را به بازار ارز و به تبع آن بازار ارز داد. در ادامه برخی مدعی شدند که پس از نوسانات نزولی دلار و درهم، ارز نیز کاهش یافته است. در عین حال باید افزود که در معاملات امروز دلار هرات مسیر درهم را طی کرد و پایین آمد. بر این اساس قیمت دلار هرات دو کانال از دست داد و تا زمان نگارش این گزارش در کانال 63 هزار تومان در نوسان بود.

این در حالی است که قیمت سکه رفاه امروز افت محسوسی را ثبت کرد. قیمت این فلز گرانبها در بورس کالا از مرز 44 میلیون تومان گذشت. در زمان نگارش این گزارش در انتهای کانال 42 میلیون تنی قرار داشت. به این ترتیب به نظر می رسد عامل دیگری در سقوط سکه امامی نیز همین امر بوده است.

طلای 18 عیار بدون توجه به بازار سکه امروز مانند دو روز گذشته در سایت اتحادیه طلا و جواهر ارزان شد و با کاهش تقریبا 90 هزار تومانی به محدوده 3 میلیون و 703 کاهش یافت. هزار 100 تومان در زمان نگارش این گزارش.

لازم به ذکر است روز جمعه اونس طلا به سطح 2416 دلار رسید. اما بالاخره امروز صبح با حدود 2392 دلار معامله شد.

از سوی دیگر نرخ ارز در بازار رسمی امروز تا حدودی کاهش یافته است. به تبع آن در معاملات امروز (شنبه 10 اردیبهشت 1403) هر اسکناس دلار آمریکا با قیمت 43 هزار و 565 تومان و محموله دلار با قیمت 40 هزار و 645 تومان معامله می شود.

قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز نسبت به روز کاری گذشته به 46 هزار و 419 تومان افزایش یافت و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 309 تومان رسید.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات با افت اندکی نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۸۶۲ تومان ارزش گذاری شد و نرخ ارسال ۱۱.۶۷ تومان است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38184

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.