به گزارش اخبار اقتصادی، شاخص‌های SNDP 500 و نزدک روز سه‌شنبه (27 مهر) به بالاترین ارزش خود در سه هفته گذشته رسید و همزمان با اظهارنظر مقامات بانک مرکزی آمریکا، عملکرد دولت به بالاترین میزان خود رسید. اوراق خزانه داری آمریکا کاهش یافت. علاوه بر این، سرمایه گذاران از نزدیک آخرین تحولات تنش های اخیر در خاورمیانه را زیر نظر دارند.

به گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی آمریکا در شعبه آتلانتا اعلام کرد که فدرال رزرو دیگر نیازی به افزایش نرخ بهره نمی بیند و رکود اقتصادی در کمین آمریکا نیست. بر اساس آخرین بررسی ها، معامله گران احتمال عدم تغییر نرخ سود در ماه های آبان و آذر را به ترتیب حدود 88 و 74 درصد پیش بینی کرده اند.

از سوی دیگر، اوراق قرضه دولتی آمریکا امروز کاهش یافت و از اوج بالاترین ارزش خود در 16 سال گذشته فاصله گرفت. در 10 اکتبر، اوراق قرضه دولتی ایالات متحده بزرگترین افت روزانه خود را در هفت ماه گذشته تجربه کردند.

آخرین اخبار از وال استریت نشان می دهد که سهام اپل، مایکروسافت، انویدیا، آمازون، تسلا و متا بین 0.2 تا 3 درصد رشد کرده است.

داوجونز Industrial Average با 267 واحد افزایش به 33,872 واحد، SNDP 500 با 47 واحد افزایش به 4,382 واحد و Nasdaq Composite با 165 واحد افزایش به 13,649 واحد رسید. علاوه بر این، تمام 11 بخش اصلی SNDP 500 با رشد ارزش و تجارت همراه بوده است.

در روزهای آینده، تمرکز بر پیش بینی های تورم در ایالات متحده، از جمله شاخص قیمت تولید کننده و شاخص قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر و جزئیات نشست این ماه بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.