• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

دستور اطلاع رسانی سفرهای نوروزی

  • کد خبر : 36963
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
دستور اطلاع رسانی سفرهای نوروزی

اکوایران: معاون اول رئیس جمهور در پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و امنیت کشور اعلام کرد; تمامی نهادها موظفند تمامی امکانات را برای رفاه و سهولت سفر هموطنان فراهم کنند.

اخبار اقتصادی؛ پیش از ظهر امروز (دوشنبه 7 اسفند 1402) پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و امنیت کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه آخرین وضعیت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی برای تسهیل سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده ای بررسی شد.

محمد مخبر در این جلسه بر لزوم انجام اقدامات موثر برای رفع نقاط حادثه خیز تا پایان سال آینده تاکید کرد و گفت: لازم است از ابتدای سال جدید بر رفع نقاط حادثه خیز درون و برون شهری تمرکز جدی شود. تا پایان سال شاهد کاهش تدریجی قربانیان باشیم. سال 1403 باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در این نشست در مورد تعداد فوتی های سوانح رانندگی در استان های کشور افزود: لازم است با ده استانی که بیشترین تصادفات رانندگی را داشته اند جلسه ای برگزار شود و اگرچه این امر موضوع آسیب شناسی شده، باید تصمیمات لازم برای پیشگیری از حوادث رانندگی در این استان ها اتخاذ شود.

این مخبر همچنین بر لزوم برگزاری جلسه ای در خصوص تامین اتوبوس برون شهری تاکید کرد و خاطرنشان کرد: لازم است از این پس برای تامین ناوگان مسافربری و اتوبوس های برون شهری برای رفع کمبود فعلی و همچنین مشکل حمل و نقل اتوبوس برنامه ریزی شود. زائران در ایام اربعین وجود ندارد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظف به ارائه تمامی امکانات برای رفاه و سهولت سفر هموطنان هستند، از تمامی نهادهای مرتبط با سفرهای نوروزی خواست تا تمامی مواردی را که سال گذشته برای تسهیل در نوروز در نظر گرفته شده، اجرایی کنند. نوروز در سال جدید نیز باید برگزار شود تا مردم بتوانند با حداکثر ایمنی و با امکانات مناسب سفر کنند.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به حذف 412 نقطه تصادف در این شهرستان از مجموع 887 نقطه شناسایی شده، ابراز امیدواری کرد با تامین مالی لازم، مابقی نقاط نیز رفع شود. مقعد بعدی

در ادامه رئیس پلیس راهور فراجا گزارشی از تعداد کشته ها و مجروحان سوانح رانندگی و همچنین تعداد نیروهای به کار گرفته شده توسط سازمان های مجری طرح ترافیک نوروز 1403 ارائه و پیشنهاداتی را برای کاهش تصادفات رانندگی تشریح کرد. مرگ و میر در حوادث رانندگی و بهبود نظم و انضباط ترافیکی که طرح پیشنهادی ایجاد کرد، از جمله این پیشنهادات، موسسات هوشمند خدمات ایمنی و ترافیکی و طرح درجه بندی گواهینامه رانندگی بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36963

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.