• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

خواب زمستانی دلار در زمان یکه‌تازی طلا

  • کد خبر : 31237
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
خواب زمستانی دلار در زمان یکه‌تازی طلا

اکو ایران; در شرایطی که بازار دلار در رکود به سر می برد، قیمت طلا افزایش یافته و طلا ذوب شده است، دعوا در میدان رقابت برای کارآمدی بازار ارز و طلا وجود دارد.

بازار فارکس و طلا در این هفته در روز پنجشنبه در همان بازه زمانی هفته گذشته باقی ماند.

بانک مرکزی با واردات خودروهای برقی موافقت کرد، اداره انرژی آمریکا اعلام کرد که ایران به سومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک تبدیل شده است و درآمدهای نفتی این کشور را تایید می کند. میزان خروج سرمایه از کشور تعدیل شده و تاکنون بازارساز توانسته تقاضای دی ماه را مدیریت کرده و اثر آن را بر بازارها کاهش دهد.

قیمت دلار در آخرین روز دو هفته متوالی در همین محدوده باقی ماند و بازگشت دلار را در هفته جاری به صفر رساند. دلار تهران از لحاظ فنی در حال حاضر توسط خط تنکانسن حمایت می شود و در صورت شکستن این حمایت، رشد بازار برای آن مشکل خواهد بود.

وضعیت موجودی در بازار ارز

میانگین حباب درهم در این هفته افزایش یافت و در محدوده 360 تومان قرار گرفت، میانگین حباب درهم در دوره ماهانه نیز در محدوده 320 تومان قرار دارد که نشان می دهد بازار ارز در این هفته آرام است و محدوده های فعلی بازار فارکس محدوده تعادل بازار

حباب درهم از بالا و پایین فاصله زیادی دارد و با توجه به اینکه درهم نقش مهمی در تعیین قیمت دلار به ویژه همزمان با تقاضای ژانویه دارد، تثبیت درهم در کف حمایت می تواند به معنای ثبات باشد. . در بازار.

در حال حاضر محدوده 13800 تومان پشتوانه معتبر درهم است و محدوده 14000 تومان مقاومت مهم درهم است که می تواند جهت صعودی یا نزولی دلار را تعیین کند.

اونس برابر با طلا و سکه بود.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو ممکن است سیاست های انقباضی را تشدید نکند و وضعیت اونس طلای جهانی در سایه جنگ بهبود یابد.

این موضوع باعث بهبود وضعیت خریداران جهانی طلا شد و اونس طلا در این هفته بالای کانال 2000 دلار معامله شد. در سایه افزایش قیمت انس، سکه امامی و طلای ذوب شده افزایش یافت، اما رشد طلای ذوب شده بیشتر از سکه امامی بود که به دلیل وجود حباب در معاملات سکه است. طلای مذاب در هفته 1.66 درصد بازدهی داشت، اما دارندگان سکه تنها 0.86 درصد افزایش داشتند.

اگرچه رشد این ارز در این هفته کمتر از طلای ذوب شده بود، اما حباب ارز تعدیل شد، حباب سکه امامی در این هفته رکورد شکست و کمترین حباب در شش ماه اخیر را در روز سه شنبه ثبت کرد.

IMG_20231201_110102_058

میانگین هفتگی حباب سکه نیز در محدوده 17.19 درصد بود که نشان از رکود و عدم نشاط در این بازار دارد.

در حال حاضر هر مثقال طلای ذوب شده 10 میلیون و 711 هزار تومان است و مقاومت مهم از محدوده 10 میلیون و 600 هزار تومان فراتر رفته است، طلا بالاتر از مقاومت ابر ایچی کومو قرار دارد.

از نظر فنی مهمترین مقاومت سکه امامی در محدوده 29 میلیون و پانصد هزار تومان است. تحلیلگران معتقدند در زمان رکود دلار، همه چیز در بازار داخلی طلا به قیمت جهانی بستگی دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31237

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.