• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

خبر هرساله برای نفت و‌‌ دلار/ شرط معکوس شدن روند بورس

  • کد خبر : 35239
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
خبر هرساله برای نفت و‌‌ دلار/ شرط معکوس شدن روند بورس

اکوایران: اواخر هفته گذشته خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از برنامه بایدن برای کاهش فروش نفت ایران نوشت. تحلیل عمیق این اخبار نشان می دهد که در سال های اخیر چنین اخباری تقریباً همزمان منتشر شده است.

تب دلار هفته گذشته فروکش کرد و دلار آمریکا کاهش یافت.

کاهش سریع دلار، ارزها و طلا را به عقب راند و زیان را برای دارندگان ارز و طلا به همراه داشت.

بایدن به دنبال کاهش فروش نفت ایران است

قیمت جهانی نفت و حجم فروش نفت ایران یکی از مهمترین اخباری است که بر قیمت دلار تاثیر می گذارد، زیرا درآمد نفتی یکی از مهمترین منابع درآمدی کشور است، سطح مناسب درآمدهای نفتی به کنترل کمک می کند. قیمت دلار

اواخر هفته گذشته، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از برنامه بایدن برای کاهش فروش نفت ایران نوشت، طرحی که بر اساس گزارش بلومبرگ، اقتصاد جهانی را با خطراتی مواجه می کند و بایدن برای اجرای آن موانعی پیش رو دارد.

این آخرین باری نیست که دولت بایدن به دنبال محدود کردن دایره درآمدهای نفتی ایران است.

در بهمن ماه سال گذشته در حالی که بازار ارز تحت فشار بود، رابرت مالی، نماینده وقت ایالات متحده آمریکا در امور ایران، مدعی شد که ایالات متحده چین را برای توقف خرید نفت از ایران تحت فشار قرار داده است. اگرچه مورد توجه بازار قرار نگرفت، ارز تثبیت شد، اما با گذشت زمان و انتشار گزارش هایی از میزان فروش نفت ایران، خنثی شد، زیرا گزارش های ملی و بین المللی از رکوردشکنی درآمدهای نفتی ایران خبر می دادند. .

بررسی عمیق‌تر این خبر نشان می‌دهد که تقریباً این خبر در سال‌های اخیر منتشر شده است، اما در مجموع میزان فروش نفت ایران پس از سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. فروش نفت در آینده

جریان نقدی به سپرده های بلندمدت

بررسی آمارهای منتشر شده از سپرده‌های بانکی نشان می‌دهد که در پی بازگشت سپرده‌های سه ساله شورای پول و اعتبار در اواخر سال گذشته، این سپرده‌ها با استقبال خوب سپرده‌گذاران و به طور کلی میزان سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بلندمدت مواجه شده است. سه و سه ساله افزایش یافته است.

همچنین اخیراً بانک مرکزی با 280 سپرده در گواهی سپرده ویژه موافقت کرد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، بنابراین به نظر می رسد ابزار سیاست پولی انقباضی برای مهار و کنترل تورم استفاده شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

مهاجرت نقدینگی به سپرده‌های بلندمدت باعث کاهش قدرت نقدینگی در سایر بازارها و کاهش اثر تورمی نقدینگی می‌شود، اما برعکس باعث رکود و افزایش مخارج عمومی می‌شود.

به پایین ترین سطح حباب پولی سالانه رسید

هفته گذشته حباب سکه امامی برای اولین بار در سال جاری به کانال 14 درصد سقوط کرد. دارندگان ارز و ارز در هفته گذشته متحمل ضرر شدند و با فراخوان ثبت نام خودروهای وارداتی و سپرده گذاری در انبارهای ویژه، نقدینگی از دلار منحرف شد.

شرایط معکوس روند بازار سهام.

بازار سرمایه در هفته گذشته به زیر کانال 2.1 میلیونی نفوذ کرد، اما ریسک‌های سیستماتیک مانند رویدادهای منطقه‌ای و اخبار ناگهانی صنعت فعلا خریداران را از بازار منصرف کرده است.

در هفته گذشته خروج پول از بازار ادامه داشته است اما تحلیلگران معتقدند بازار سرمایه در سطح ارزشی قرار دارد که اخبار خوب از سوی رهبران یا آرامش در رویدادهای منطقه می تواند منجر به رشد بازار سرمایه شود. . روند فعلی

بورس تهران در سال 2019 مقاومت 2 میلیون و 100 هزار واحدی را از دست داد، در آن زمان اسکناس آمریکا سقف 30 هزار تومان را لمس کرد و در کانال 20 هزار تومان قرار گرفت، اما اکنون دلار در کانال 50 هزار تومان قرار دارد. تومان تومان مناسب است.

این مقایسه ساده مؤید عقب ماندگی بورس نسبت به سایر بازارها ناشی از بی اعتمادی از سال 2019، قیمت های اجباری، افزایش نرخ بهره بدون ریسک و تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها و پالایشگاه ها است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35239

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.