• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

حمایت شاخص بورس/ کاهش ۷ روزه متوقف شد

  • کد خبر : 34418
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
حمایت شاخص بورس/ کاهش ۷ روزه متوقف شد

اکو ایران: امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران اندکی افزایش یافت، بنابراین این روند پس از 7 روز کاهش متوالی متوقف می شود.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 13 بهمن ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 3415 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2123464 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با رشد 3845 واحدی عدد 727 هزار و 961 واحد را رقم زد.

شاخص کل فرابورس با رشد 150 واحدی به 25 هزار و 279 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 1523 واحدی به سطح 133750 واحد رسید.

ادامه خروج پول واقعی از بورس

روز چهارشنبه برای دهمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت قانونی به پول واقعی در بازار منفی شد و 123 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد پارسان امروز بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن 44 میلیارد تومان بود. پس از پارسان، نمادهای فسبا، تفرس، نخریس و وبملت بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورود پول واقعی متعلق به نمادهای کسدی، فاذر، فملی، کسرم و کالا بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فملی، فولاد و هخشتی نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای پارسان، شبریز و وغدیر نیز نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای هرمز، خاور و آریا بیشترین اثر افزایشی و نمادهای وهور، ددانا و توسون بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد شبریز بیشترین معامله را داشت و غدشت و شپنا در جایگاه بعدی قرار گرفتند. نخریس، فاسبا و نترین بیشترین معاملات فرابورس را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 23 هزار و 772 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 12 میلیارد و 812 میلیون تومان بود که 54 درصد از کل ارزش معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 24 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 3.914 میلیارد تومان رسید.

021104

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات جاری نماد نخاریس با ارزش ترین معامله است. بورس اوراق بهادار که 143 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از نخریس، شبریز بیشترین ارزش معاملات و پارسان با بیشترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفتند و پس از آن دو نماد ثنوسا و غدشت با بیشترین ارزش معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام وتوسا با ۲۸۱ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم در رتبه اول قرار دارد. شگستر با بیشترین حجم معاملات در رتبه دوم و تنوین در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد وبملت و کرمان نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه بعدی قرار دارند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 55 نماد با صف خرید و 43 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 68 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 146 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با 53 درصد کاهش به 183 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021104

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34418

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.